Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 07:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

lav hastighed på bærbar

Hej

Jeg har købt en Samsung R540 men jeg kan kun få en hastighed på min internet forbindelse på ca. 5 til 7 mb i download og 3 i upload, min forbindelse som er yousee 30/5

Er det normalt eller ???

Hilsen

Ole
23. april 2011 - 09:22 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Trådløs ?
Trådet ?

Har du prøvet/testet forbindelsen/hastigheden med en anden PC ?
Avatar billede m_soerensen Nybegynder
23. april 2011 - 11:00 #2
mb er det mega byte eller mega bit?
Avatar billede Weberen Nybegynder
23. april 2011 - 15:14 #3
Hey, hvis du bor langt ude på landet eller en andet sted hvor nettet er dårligt kan det betyde meget, Det jeg mener at at selv om du betaler for 30 ville der gå noget tabt på vejen, kommer også an på hvor meget kablerne kan holde til. I dit tilfælde hvis der kun er lagt kabler ind der kan holde til 15 mega hjælper det ikke noget du har købt 30. Hvis du ringer til dem du har købt dit net af, ville de kunne lave en måling på det.

En anden mulighed er din ruter, hvis det er en gammel en, eller en med fejl i ville dette også kunne medføre et meget stort tab.

Kan også være noget men nogle porte der ikke er åbne i din fairewall , men har jeg ikke styr på hvordan det funker. held og lykke med det ;)
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 15:55 #4
Hej igen

Når jeg køre en test på http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren

så får jeg en down på 6025 kbis/s og opload 3124 kbis/s

Jeg bor i Snekkersten og har 3 andre stationær pc på samme net og de kommer uden problemer op på de 30 megabits som jeg har har yousee og ja det trådløs jeg køre på alle computerne

Og det er win7 home 32 bits der er som styre system

Håber at dette var svar i denne omgang.

Hilsen

Ole
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 15:57 #5
kopi af test
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 15:58 #6
http://speedtest.ookla.com/result/1208797131.png

prøver at ligge en kopi af testen

Håber den virker
Avatar billede Weberen Nybegynder
23. april 2011 - 16:54 #7
Er ikke så meget inde i det med Åbning af porte, men tror det her kan hjælpe dig. http://support.microsoft.com/kb/308127/da
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 17:15 #8
Hej Weberen

Det du henviser til er til XP, jeg køre windows 7 home

Mit virus program styre min firewall og det hedder McAfee.

Hilsen

Ole
Avatar billede Weberen Nybegynder
23. april 2011 - 17:38 #9
Vi skal lige ha en ting på det rene, det er ikke et virus program. Det er et Antivirus Program, :) Bruger du også McAfee de dine andre maskiner? Evt. prøv at deaktivere Antivirusen.
Avatar billede Weberen Nybegynder
23. april 2011 - 17:39 #10
og se om det giver en højere hastighed?
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 18:07 #11
McAfee er både virus og firewall program, og jeg har også prøvet at lukke det helt ned uden at det hjalp, har også prøvet at slette net kort og installeret det igen med en ny driver, og nej jeg bruger yousee sikkerheds pakke på de 3 andre computer, og lige nu er det kun denne bærbar som køre på mit net.
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 18:13 #12
Total Protection 2011 er navnet på det program
Avatar billede Weberen Nybegynder
23. april 2011 - 18:42 #13
så ved jeg det sgu snart ikk.. McAfee er både virus og firewall program det er jeg med på, men selve Windows har også en firewall har du prøvet med den ? På W7 hedder den Windows Firewall med avanceret sikkerhedepolitik. Det må være mit sidste bud :I

Dine 3 andre computer skulle vel ikke køre med en andet styresystem ?
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 19:23 #14
Nu har jeg slettede McAfee og lukket windows firewall og det hjalp heller ikke og de andre køre også W7

Men nu har jeg lige prøvet at sætte en netværks kabel i den og bum sagde den 30/3 så det må være mit trådløse netkort der er defekt.

Ole
Avatar billede Weberen Nybegynder
23. april 2011 - 20:16 #15
På en hel ny computer ? Slap af den skal byttes ;)
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 21:05 #16
Ja måske, men vil lige prøve at sætte den tilbage i standard som da jeg fik den.

Lukker denne nu

Tak for hjælpen

Ole
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 21:06 #17
Ja måske, men vil lige prøve at sætte den tilbage i standard som da jeg fik den.

Lukker denne nu

Tak for hjælpen

Ole
Avatar billede bumlevap Nybegynder
23. april 2011 - 21:08 #18
nå kan heller ikke finde ud hvordan jeg giver point og lukker
Avatar billede bumlevap Nybegynder
24. april 2011 - 13:24 #20
Ja måske, men vil lige prøve at sætte den tilbage i standard som da jeg fik den.

Lukker denne nu

Tak for hjælpen

Ole