Avatar billede bluewest Nybegynder
31. juli 2001 - 12:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skriver jeg i en scannet formular

Jeg har en formular som jeg tit plejer at sidde og udfylde i hånden. Men nu har jeg fået scannet den ind, og så vil jeg høre om der er nogen der ved hvordan man sætter billedet/formularen ind i et dokument, således at jeg har mulighed for at indtaste tekst i formularens felter ???
Jeg har forsøgt at lægge billedet ind som tranparent baggrund, men det virkede ikke rigtig. Jeg har både PSP 7.0 og Adope Photoshop.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
31. juli 2001 - 12:55 #1
En simpel løsning kunne jo være at bruge PhotoShops tekstværktøj

nil.dk
Avatar billede sh-dk Nybegynder
31. juli 2001 - 12:57 #2
Når du skanner skal du bruge et OCR program.

Så får du redigerbar tekst ud af din skanning, og kan i f.eks word oprette felter til udfyldelse.

Alternativt kan du gemme i et tegneprogram, lægge din skanning i et lag, og lave din nye tekst i et overliggende lag
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2001 - 13:07 #3
Lav scanningen til en TIF fil og læg den i Indesign og læg et lag til, gem den som en skabelon, hent den ind i Indesign når du skal udfylde den. Gem den under et nyt navn.
Jeg har en skabelon liggende til jeg melde en hund på en udstilling, så tager jeg skabelonen med alle hundens data liggende og skal blot udfylde de felter der mangler.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2001 - 13:09 #4
At udfylde noget i Photoshop er ikke så nemt.
Avatar billede bluewest Nybegynder
31. juli 2001 - 13:15 #5
Retarex>> Hvad er Indesign for et program ???.
Jeg har lige prøvet at gøre som i har beskrevet med at scanne billedet/formularen ind, og lægge et lag ovenpå til at skrive tekst i, men jeg kan s.. ikke få det til at virke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2001 - 13:19 #6
Adobe Indesign er til at lave tryksager i, du kan også bruge Adobe Pagemaker, det behøver ikke at være en ny en.
Avatar billede bluewest Nybegynder
31. juli 2001 - 13:25 #7
Tak for jeres svar.
Retarex>> Jeg må jo forsøge at skaffe mig Indesign, og så se om jeg kan få det til at virke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2001 - 13:34 #8
Jeg fik en anden og billigere ide, Adobe har et program der hedder Acrobat (ikke Acrobat Reader) og det koster ikke mere end 3000, kr.
Den arbejder i pdf format og du kan få lavet dine scaninger om til pdf format på deres hjemmeside ganske gratis.
I acrobat kan man lave rettelser, gemme noter, erstatte eller tilføje tekst.
Men har man Indesign er det langt at foretrække.

Takker for pointene ;o)