Avatar billede runforcover Nybegynder
21. april 2011 - 14:27 Der er 4 kommentarer

Kan ikke finde driveren!!!!

Jeg skal have installeret en Canon LBP5050 på min mac med OX 10.6.7 - jeg har installeret denne fil (http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/printers/Laser/i-SENSYS_LBP5050.aspx?DLtcmuri=tcm:81-829836&page=1&type=download).

Men når jeg går ind og tilføjer printeren, så kan jeg ikke finden driveren på listen over muligheder. Hvad gør jeg?!
Avatar billede komsam Juniormester
22. april 2011 - 00:24 #1
Har du også fulgt setup! Som er meget vigtigt og måske lidt indviklet. Har du det? og det ikke hjælper, håber jeg denne kan hjælpe:
http://mac.softpedia.com/get/Drivers/Canon-Printer-Drivers-for-Mac-OS-X-10-6.shtml
Avatar billede runforcover Nybegynder
22. april 2011 - 12:08 #2
Altså der var ikke så meget setup at følge, jeg installerede den bare og prøvede at tilføje den. Alle andre printere jeg har brugt på mac's har den altid selv fundet uden nogle installs. Men jeg prøvede at downloade en manual fra canon website, men der var kun instruktioner til PC.

Jeg har downloaded og installeret den fil du foreslog, men jeg kan stadig ikke finde en driver der hedder det samme som printeren, men måske driveren skal hedde noget andet, eller hva?!
Avatar billede komsam Juniormester
22. april 2011 - 16:50 #3
Det er dette jeg mener, fra Canons side hvor du formentlig hentede filen.
Setup
Følgende instruktioner forklarer, hvordan du downloader de komprimerede filer og dekomprimerer dem.
1. For at downloade filer: Klik på linket til filen, tryk på [Accepter og download], vælg derefter [Gem] og angiv den mappe, hvor du vil gemme filen.Klik på [Gem] for at starte download af filen. 2. Filer gemmes på din computers skrivebord. 3. Dobbeltklik på filen for montere diskafbildningen. 4. Dobbeltklik på den monterede diskafbildning. 5. Dobbeltklik på installationsfilen i mappen. Installationen starter automatisk.
Avatar billede runforcover Nybegynder
22. april 2011 - 18:14 #4
Ja altså, som jeg skrev tidligere så installerede jeg den - det er jo ikke ligefrem rocketscience :D