Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
20. april 2011 - 20:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 router

Hej eksperter

Mit internet er sat op således:

mit modem står på loftet og det er tilsluttet en router der deler mit internet ud i 4 værelser med kabel, intet trådløst, og der er forbundet 3 computere til det.

Nu har jeg købt endnu en router som jeg vil bruge som trådløs til min wii og så 2 x kabler, et til xbox og et til fjernsyn og det har jeg tilsluttet den sidste udgang på den første router.

Først satte jeg den nye router i det sidste internet stik men min computer kunne ikke finde den så satte jeg den til mellem mit internetstik og computer og så kunne jeg sætte den op med trådløst net og password, derefter flyttede jeg den over til det sidste stik ved fjernsynet, xbox og wii og tilsluttede det og det hele køre fint, alle 3 dele kan gå på nettet (tv, xbox, wii) men nu  kan jeg ikke finde routeren med min computer.
Er der nogle der kan hjælpe med dette??

MVH
Jess
Avatar billede boxdollar Nybegynder
20. april 2011 - 23:10 #1
Hej Jess,

Du skal sætte din nye trådløse router op som access point.

Du skal logge ind på den trådløse router og slå både DHCP og NAT fra. Disse tjenester eksistere allerede på din kablet router. Der må med andre ord ikke være to udbydere af DHCP og NAT.

Husk at ændre IP adressen i den nye trådløse router. Ellers har begge routere en IP adresse der f.eks. hedder 192.168.1.1, da de oprindeligt virker som gateway.

Når du skal forbinde routerne fysisk er det vigtigt at du sætter kablet i den nye router i én af LAN portene og ikke i WAN porten. Ellers virker det ikke.

Håber det hjælper.

Med venlig hilsen
Claus
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
21. april 2011 - 14:24 #2
Hej Claus

Det var lige det der skulle til, tak for det :-)