Avatar billede LatzeH Nybegynder
19. april 2011 - 18:43 Der er 3 kommentarer

Ny Gamer Stationær

Hej.
Jeg skal snart konfirmeres, og jeg skal have en PC i gave.
Det skal være en stationær pc, som skal kunne køre alle de nyeste spil (Black Ops, BFBC2 osv.) Mit budget vil ca. komme til at lægge på omkring 6000 kr. PC'en vil kun blive brugt til gaming, så der skal helst ingen unødvendige funktioner være.
Avatar billede Flagstng Nybegynder
19. april 2011 - 19:16 #1
Har du prøvet selv at kikke rundt lidt? Shg.dk, komplett.dk, computercity osv.....
Der er også edbpriser.dk hvor du kan finde noget.

Hvis du skal bruge den til gaming skal du i hvert fald have en Nvidia 400/500 model, eller en ATI 5000/6000 model.

Processoren skal være MINDST i5, men aller aller helst i7 med masser af RAM
Avatar billede 4byssal Nybegynder
19. april 2011 - 19:46 #2
Jeg ville ikke sige, at RAM er så vigtigt, men 6-8 skulle kunne klare det, da de fleste spil kræver under 4, og dit styresystem kræver 2...

Jeg ville mere kigge efter en computer med en god processor, som Flagstng siger. Jeg er dog ret ligeglad om det er i5 eller i7. Jo flere GHz processoren kører med, des bedre (og den skal helst være Quad).

Herefter er du interesseret i en computer med et godt grafikkort. Personligt ville jeg helt klart vælge noget GeForce, men kun da jeg har haft dårlig erfaring med ATI.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
19. april 2011 - 19:51 #3
En lille rettelse. i7 er helt klart bedst, men også en del dyrere.
Forskellen på en i5 og en i7 processor, er, at i7 processoren er en del hurtigere.