Avatar billede detmig4 Nybegynder
19. april 2011 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

word2007, 1-falset højformat, automatisk indholdsfortegnelse, hjælp

Kære eksperter

Jeg har skrevet en brochure i Microsoft Word 2007, den er indstillet med brugerdefineret margener, 1-falset højformat.
Hele mit dokument artede sig også umiddelbart som forventet.

Dog var der et problem, den automatiske indholdsfortegnelse fyldte hele a4 siden liggende, i stedet for, som de resterende sider at holde sig på a5 format.

Ved udskrift printer den indholdsfortegnelsen oven i en anden side.

Dette problem opstår dog kun når jeg benytter automatisk indholdsfortegnelse. Hvis jeg derimod benytter manuel indholdsfortegnelse er der ikke nogen problemer.

Har du en måde hvor jeg kan få en automatisk indholdsfortegnelse til at arte sig som forventet, når man benytter brugerdefineret margener 1-falset højformat

MVH
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. april 2011 - 17:16 #1
En "automatisk" indholdsfortegnelse indsættes som et felt af typen TOC inden i et såkaldt kontrolelement. En "manuel" indholdsfortegnelse indsættes som et felt af typen TOC direkte på siden. Ellers er der ingen forskel på de to.

Når jeg prøver de to metoder her, giver det ingen forskel.

Går indholdsfortegnelsen også over to sider, når du ser dokumentet i Udskriftslayout? Og når du ser det i Vis udskrift?

Du er velkommen til at sende dokumentet til mig (lf [at] thedoctools.com). Så vil jeg se, om jeg kan finde ud af, hvorfor det sker.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. april 2011 - 22:41 #2
Det kunne godt lyde som et printerdriver problem... - hvad hvis du prøver på en anden printer, eller samme printer men med anden printerdriver?
Avatar billede detmig4 Nybegynder
20. april 2011 - 17:20 #3
Ole_madsen: Det er ikke et printer problem, selve fejlen er vist på skærmen.

Lene: efter jeg har læst dit svar oprettede jeg et nyt dokument hvor jeg brugte samme indstilliner, og nu fik jeg ikke fejlen. Det andet dokument er først skrevet og så har jeg tilføjet formatteringen bagefter. Jeg kan dog se det er et .docx, så måske en 2003 konvertering har skabt en fejl i dokumentet? men jeg opretter bare et nyt dokument og kopirer teksten derover, kan desværre ikke sende dig dokumentet.

men hvis du lige lægger et svar så får du points :)

MVH
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. april 2011 - 19:09 #4
Det var godt, at du fik det løst. Da jeg svarede dig, havde jeg i farten glemt, at jeg selv for et par måneder siden havde et problem med højformat, hvor det gik godt i doc-format men ikke i docx-format. Der var problemet udelukkende i udskriften, og problemet kunne i det tilfælde løses ved at sørge for at beholde dokumentet i doc-format.