Avatar billede bars Nybegynder
19. april 2011 - 11:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man brufe en del af en udregning i en anden udregning

Hej, jeg har et problem her jeg ikke kan løse, så jeg prøver her om nogen kan hjælpe.

I en celle har jeg udregningen "=(1000000/5000)*200" som giver 40000.

I en anden celle vil jeg gerne arbejde vidre med de "200" fra uderegningen ovenfor, er der nogen måde jeg kan referere til den specifikke del af formularen (uden at dele den op i referencefelter)?

Med venlig hilsen
Søren
Avatar billede kim1a Ekspert
19. april 2011 - 11:22 #1
Hej Søren

Hvis du laver cellen om til tekst og derefter bruger f.eks. =højre(cellen;3)

Men hvorfor dog ikke lave cellereferencer i stedet?

Kim
Avatar billede NCG Novice
19. april 2011 - 11:24 #2
Hvad er der i vejen med referencefelter ?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
19. april 2011 - 11:32 #3
Øhhhh - jeg vil gerne lige stille et opklarende spørgsmål.

Det er jo bare en regnemaskine-funktion. =(1000000/5000)*200 giver altid samme svar.

Hvis du laver et felt A1 og skriver formlen som =sum(1000000/5000)*A2, kan du i A2 skrive ( og dermed arbejde med ) hvilken som helst størrelse.

Jeg forstår ikke hvad du mener med "(uden at dele den op i referencefelter)"
Avatar billede bars Nybegynder
19. april 2011 - 14:30 #4
grunden til at jeg gerne vil have min formel som den er, er fordi jeg kan stille markøren på cellen og få formlen.

Jeg bruger formlen til at udregne antal fejl per million indtastninger. I dette tilfælde har jeg 5000 indtastninger med fejl i 200, hvilket giver mig et resultat der hedder 40000 fejl per mio indtastninger.
Det måler jeg på flere forskellige indtastninger og derfor vil jeg gerne kunne lægge de samlede fejl sammen, og det ved jeg at der altid står som det sidste i min formed efter * (gange-tegnet).

Så jeg håbede på at jeg kunne tilgå den del af min formel på en eller anden måde uden at ændre i min formel.
Avatar billede anedi Ekspert
03. maj 2011 - 16:06 #5
Var det ikke en idé at have en kolonne A med indtastninger (en mio.), en kolonne B med indtastninger (5000) og en kolonne C med antal fejl (200)?

På den måde kan du have beregningen i kolonne D, og samtidig have mulighed for at summere kolonne C, for at se det samlede antal fejl.

Vh
Anedi
Avatar billede bars Nybegynder
23. maj 2011 - 14:50 #6
Det var for at spare på pladsen og have mine tal samlet jeg har gjort som jeg har gjort...

Men det er også mit spørgsmål irellevant, det jeg spørger om er om jeg kan tilgå en formlen fra en celle i en anden celle og ikke resultatet af en formel?
Avatar billede bars Nybegynder
21. juni 2011 - 08:16 #7
Lukker, fik ikke svar på mit spørgsmål...