Avatar billede zekedk Novice
18. april 2011 - 21:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

firewire pin 6 til pin 9

Hey...

Jeg har et lydkort fra TC Electronics som kører med firewire stik 6 pin og slutter det til min mac med firewire stik 9 pin. Men spørgsmål er så, hvis der er nogen der ved det, om man kan miste noget effekt ved og køre fra 6 pin til 9 pin? Når jeg slutter min mikrofon til min tc lyskort kan jeg godt høre hvad jeg siger i begge højttalere, men når man hører det man optager er det kun i den ene højttaler. Så min tanke går lidt på om det kan være det firewire der ikke virker efter hensigten eller en opsætningsfejl i mit cubase... :S
Avatar billede kjeldsted Novice
18. april 2011 - 21:30 #1
Well. Det siger jo lidt sig selv at der kan overføres mindre data på 6 pins end på 9. Der er jo også en grund til at USB (4 pins) er langsommere til databehandling end fx. 9 pins FireWire.

Men hvis du konvertere 6 pins til 9 pins skulle du bestemt ikke kunne miste noget. Så jeg tvivler på dit problem skyldes din FireWire konvertering.

Har selv tidligere konverteret 4 pins til 9 pins med ret tung video uden problemer (fra professionel båndmaskine).
Avatar billede zekedk Novice
18. april 2011 - 21:36 #2
Jojo... Det er jo klart... :) Hvis jeg nu havde 9 pins i mit lydkort og 6 pin i min mac så ville jeg kunne forstå at det måske ikk virkede, men idet det er den anden jeg kan jeg ikk forstå det, men det kunne jo os være mig der har misforstået noget, men det tyder det da på det ikk er :)

Men tak for det :) Skriver du et svar? :)
Avatar billede kjeldsted Novice
18. april 2011 - 21:50 #3
Jeg har jo sådan set ikke løst et problem. Bare kommet med et input. Så de points må du gerne gemme til du finder en løsning :)
Avatar billede zekedk Novice
18. april 2011 - 22:03 #4
Er da hvertfald noget længere end jeg var før :) Så vil jeg lade spørgsmålet være åbent og se om der kommer nogen flere bud :)

Tak for det :)
Avatar billede zekedk Novice
18. juni 2011 - 11:08 #5
Løsning fundet. Det var inde i selve indspilningsprogrammet der skulle ændres noget :)