Avatar billede JAHT Nybegynder
18. april 2011 - 21:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til koder i Userform

Hej,
Jeg har lavet et Excel ark over værdipapirer, som skal bruges af mine kollegaer. For at gøre arket så brugervenligt som muligt, har jeg lavet to userforms.

    A.    En til registrering af køb, salg/udtrækninger og
        renter/udbytte
    B.    En til at ændre allerede registrerede oplysninger eller
        sletning af allerede registrerede oplysninger

For begge Userform gælder det, at der er 3. pages; En for køb, en for slag/udtrækninger og en for renter/udbytte.

Jeg har brug for noget hjælp til at lave en række koder. Er villig til at honorere arbejde med kolde kontanter ;-)

Der er flere point på højkant. vil give op til 650.

Vil foreslå at Excel arket bliver efter sendt.
Nedenstående koder kan laves til den 1 page "køb", så kan jeg selv overfører koderne til de øvrige.

Ad a
1. Frame:
I 1. Frame skal brugeren kunne vælge, via en comboBox, hvilke værdipapir som købet vedrører.  De værdier som skal fremgå af comboBpx'en, skal kommet fra fanen "Oversigt over værdipapirer" D8:D13;D17:D10;D24:D31;D35:D38. Bemærk at der godt kan komme flere værdipapirer til, hvorfor listen over værdipapirer godt kan udvide sig.

Herudover er der en textboks, som skal vise Fondskoden på det valget værdipapirer, som er valgt i comboBox'en - Altså et vlookup opslag. Bemærk at fondskoden står også i fanen "Oversigt over værdipapirer" Kolonne B

2. Frame
Her er der en række tekstbokse, hvor brugeren skal indtaste en række oplysningerne. Jeg kunne godt tænke mig, at når brugerne indtaster en tal værdi, så viser tekstboksen både tusinde separator samt decimal.

3. Frame
Her er to tekstbokse. Den ene skal vise værdien fra en af de indtastede værdier i 2. frame. Den anden tekstboks skal summerer værdien af to værdi fra 2. frame (kursværdi + handelsomk.)
Registrering af oplysninger

Når brugeren har indtastet diverse værdier, så skal oplysningerne registreres/overføres i fanen "Køb" ved at trykke på knappen "Bogfør".

Når oplysningerne skal overføres, så skal datoen overføres som dato og tal værdierne skal overføres to talværdier.
Når brugeren "bogført" oplysningerne, skal formularen nulstilles.

Ad B
1. Frame
Her skal brugeren kunne søge efter allerede indtastet/bogførte oplysninger. Søgningen skal kunne foretages på enten bilagsnr. eller på navn.

2. Frame
Når brugeren har søgt, så skal de mulige match fremkomme i en Listboks, hvor brugeren skal kunne vælge hvilken en af posteringerne han ønsker at få vist.

3. Frame
Når brugerne har valgt det ønskede, så skal der vises en række forskellige oplysninger i denne her Frame. Brugeren skal herefter have mulighed for at ændre i oplysningerne, og kunne overskrive de allerede indtastede værdier eller brugeren skal kunne slette de indtaste oplysningerne. I begge tilfælde, så skal fanen "Køb" opdateres.

Håber at der er nogen der har lyst til at hjælpe.

Hilsen Jacob
Avatar billede iver_mo Nybegynder
18. april 2011 - 21:45 #1
Hvilken version af excel skal arket virke i?
Hvad er din deadline?
sender du arket? kvantefysik@hotmail.com.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. april 2011 - 23:16 #2
Er også interesseret i at se omtalte Excel-fil.

@-adresse under min profil.
Avatar billede JAHT Nybegynder
19. april 2011 - 12:02 #3
Det er 2007 versionen.

Det kunne være skønt, hvis du kunne være klar i løbet af slutningen af næste uge
Avatar billede JAHT Nybegynder
19. april 2011 - 12:52 #4
Jeg har sendt excel arket til Jer.
Avatar billede JAHT Nybegynder
19. april 2011 - 12:54 #5
Filen skulle gerne kunne fungere i både 97-2003 samt i 2007 versionerne.
Avatar billede iver_mo Nybegynder
19. april 2011 - 23:55 #6
Jaht. Jeg har set din mail.

Supertekst, er det dig eller mig der tager den? Ingen grund til at vi begge sidder og laver det...
Avatar billede supertekst Ekspert
20. april 2011 - 08:29 #7
Du er velkommen til at kaste dig ud i det..
Avatar billede iver_mo Nybegynder
20. april 2011 - 09:26 #8
Jaht, jeg sender et ark retur henover Påsken.
Avatar billede JAHT Nybegynder
14. juli 2011 - 20:01 #9
SPørgsmål lukket