Avatar billede sims213 Nybegynder
18. april 2011 - 18:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny router, med erhvervsinternet fra TDC

Hejsa,

Jeg har erhvervsinternet fra TDC, og har derfor fået levreret en Netopia 3347 som standard. Problemet er bare at jeg er ved at være godt træt af, at man ikke selv kan komme i kontakt med routeren, for for eksempel at portforwarde porte til Xbox Live.

Jeg har hørt at hvis man beder TDC om at sende et modem og man så tilgengæld sender sin Netopia 3347 tilbage, så kan man selv købe en router og slutte den til modemmet fra TDC, og så skulle man selv være i stand til at komme i kontakt med routeren, og selv være i stand til at portforwarde porte.
Så derfor har jeg besluttet mig for selv at købe en router, men jeg ved ikke helt hvilken jeg skal vælge.

Der er dog nogle krav, som en ny router skal opfylde:
- Det skal være en trådløs router.
- Det må meget gerne være en N-Router, da det skulle give større trådløse hastigheder til den nye Xbox Slim(ret mig endelig, hvis jeg tager fejl!).
- Den skal kunne portforwardes.

Jeg har selv haft kig på to modeller, men I må endelig komme med andre forslag, som måske er billigere, eller bedre.

Linksys E1000, pris omkring 341 kr.
http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/E1000

Eller

Linksys E2000, pris omkring 579 kr.
http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/E2000

Jeg håber i kan svare på om det er to gode muligheder, og eventuelt, om det er pengene værd at opgradere fra E1000 modellen til E2000 modellen.
Og som sagt, hvis I skulle kende andre modeller, som ville være bedre, må I meget gerne oplyse mig om det.
Avatar billede sims213 Nybegynder
19. april 2011 - 18:54 #1
Er der virkelig ingen der kan hjælpe? :O
Avatar billede sims213 Nybegynder
20. april 2011 - 11:34 #2
...