Avatar billede dk-morten Nybegynder
17. april 2011 - 12:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Synology 211j ip adresse?

Hej alle eksperter.

Jeg har fået mig en synology 211j men jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan jeg får den externale ip adresse på den. Nogen som kan hjælpe mig? :/ Jeg kan sagtens finde den dynamiske ip :)

Mvh
Morten
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
17. april 2011 - 12:35 #1
Hej Morten

Hvis du logger ind på din router vil du kunne finde din eksterne IP. Hvis du skal tilgå din Synology udefra, skal du lave port forwarding til den interne adresse på synologien. Giver det mening?
Avatar billede dk-morten Nybegynder
17. april 2011 - 12:36 #2
Ja helt sikkert hanzelanz. Jeg har lavet port forwarding men jeg syntes kun jeg kan se den dynamiske IP under routeren..!
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
17. april 2011 - 12:36 #3
Du kan i øvrigt se din IP her:
http://myip.dk/
Avatar billede dk-morten Nybegynder
17. april 2011 - 12:40 #4
Ja det ved jeg. Men i go med at min synology box er koblet til med sit eget net stik så burde den også få en anden external IP adresse... :) Så vidt jeg ved hvertfald!
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
17. april 2011 - 12:45 #5
Din router har en IP adresse som er en ekstern adresse, den kan hedde 90.xx.xx.xx

Derudover har du interne IP adresser. Det er det man kalder subnet adresser, så vidt jeg ved. Disse adresser hedder formentlig 192.xxx.xxx.xxx.

Så din Synologi box har en IP adresse som hedder 192.xxx.xxx.xxx eller noget i den stil.

Hvis du så vil tilgå den udefra hvilket jeg antager at du vil skal du lave portforwarding.
Portforwardingen gør at når du skriver din eksterne adresse vil den redirecte til din underliggende interne adresse på den angivne port.
Avatar billede dk-morten Nybegynder
17. april 2011 - 13:10 #6
Okay. Skal jeg så give min box en IP adresse som jeg gerne vil have eller? Fordi en 192.xxx.xxx.xxx adresse er en intern IP, det er en adresse andre ikke kan tilgå. derimod den adresse jeg får når jeg går ind på myip.dk så er det min eksterne (externale) IP.
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
17. april 2011 - 13:31 #7
Lige præcis... Du skal give din box en fast ip adresse.

Hvis du ikke kan få det til at virke så bare spørg...
Avatar billede dk-morten Nybegynder
17. april 2011 - 15:01 #8
Hmm er ikke helt klar over hvordan jeg gør! Er ret ny begynder med NAS systemer og sådan. Du kunne vel ikke forklare mig hvordan jeg evt kunne gøre det?

Har en P-2602HWL-D1A zyxel router hvis det kan hjælpe :)
Avatar billede dk-morten Nybegynder
17. april 2011 - 15:33 #9
altså jeg kan lave en dns (bruger dyndns.org) til og lave min IP om til en adresse men kan jo kun finde min statiske IP (10.0.0.12) men jeg skal jo bruge min externale IP for at sætte ind på dyndns.org så den forwarder til en adresse i stedet for IP..
Kan bare slet ikke finde ud af det :s
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
18. april 2011 - 13:50 #10
Morten,

Hvad skal du egentlig bruge denne box til? Skal den agere webserver eller bruges som ftp?