Avatar billede daddy Novice
16. april 2011 - 22:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort problem

Jeg har et underligt problem, er ved at lave en PC til min nevø af lidt ældre dele, som tidligere har fungeret sammen. Kun et DVD drev og harddisk er "nyt" i forhold til da den kørte sidst.

I enhedshåndteringen viser den at der er 8 grafikkort som mangler driver. Det er et ATI X800 XL.

Da jeg installerede driver til den, gik det i ged, da den ville prøve at gøre ved dem alle 8 og derved gik helt i smadder.

efter lidt pilleri og en geninstallation, siger den nu at samme driver ikke passer.

Windows XP må jeg hellere lige nævne.

Nogen forslag til en løsning, eller bud på årsag?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. april 2011 - 07:38 #1
Du har åbne spørgsmål tilbage til 2004 mon ikke du skulle prøve at få styr på dem inden du får mere hjælp?
Avatar billede daddy Novice
17. april 2011 - 21:26 #2
Jo det gjorde jeg jo nok, de er lukket som de nu kunne.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. april 2011 - 07:06 #3
Du skal slette alt hvad der findes af drivere til grafikkortet manuelt, derefter går du i Enhedshåndtering og vælg skærmkort klik på fjern genstart komputeren og indstaller driveren til grafikkortet,du kan så vælge Enhedshåndtering, skærmkort, opdater driver, eller genstart og håb på at den selv snupper driveren.
Avatar billede daddy Novice
18. april 2011 - 17:47 #5
Jeg har geninstalleret XP, så der er ingen drivere af nogen art tidligere installeret længere.

Har prøvet at fjerne dem i enhedshåndtering, de kommer tilbage igen så snart man har genstartet.

Den driver du henviser til er den som jeg har prøvet med.

Alle de der basis ting har jeg prøvet, håbede på nogen som havde en ide om hvorfor den finder 8 forekomster, så længe de er der, tror jeg ikke jeg får lov at installere driveren.

Jeg har fundet en ældre driver jeg vil give et forsøg med, om det skulle gøre en forskel, men tvivler. Når nok ikke at gøre det i dag.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. april 2011 - 07:16 #6
Har du mulighed for at prøve et andet grafikkort? og hvis der er intigreret grafikkort så gå i bios og deaktiver det.
Avatar billede daddy Novice
27. april 2011 - 13:35 #7
Det skrider langsomt frem med det lille projekt, er ophængt på arbejde for tiden.

Den gamle driver hjalp ikke.

Der er ikke onboard grafik på.

Jeg regner med et andet grafikkort vil hjælpe, men har ikke et til rådighed pt. Ellers ville det være det første jeg havde prøvet.
Avatar billede daddy Novice
06. maj 2011 - 09:44 #8
Intet af det ovennævnte har hjulpet, har fået fingre i et andet GFX, og det virker med det.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. maj 2011 - 13:03 #9
Det var det jeg skrev i #6 Har du mulighed for at prøve et andet grafikkort?) Så jeg skulle vel have haft de udlovede point.
Avatar billede daddy Novice
06. maj 2011 - 17:09 #10
Jeg skrev tidligere.

"Alle de der basis ting har jeg prøvet....."

At skifte det bliver vel ikke meget mere basis, udover jeg ikke havde et til rådighed fra start.

Men kan de 200 point redde din dag, er du velkommen til dem. De er ligegyldige for mig, ville bare lukke spørgsmålet.