Avatar billede frseverin Nybegynder
16. april 2011 - 17:19 Der er 8 kommentarer

problem med AviD Media Composer capturing

Hej.

Jeg har Avid Media Composer 5.5.1 på min Macbook Pro, og jeg skal til at capture fra et Canon miniDV kamera.

Når jeg trykker på CAPTURE kommer der en box frem med beskeden: "Exception: Video signal present but not captured."
k
Hvad kan dette skyldes? Jeg har søgt rundt omkring på forskellige forums men har ike fundet noget svar der ka løse mit problem.

mine specs: 2.6ghz ore i7, 4gb ram, så det burde ikke være problemet
Jeg har også installeret nyeste version af QuickTime.

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 17:51 #1
I denne tråd her skyldes fejlene de bånd der bruges som jeg læser det:
http://community.avid.com/forums/p/49106/277147.aspx

Den virkede før opdatering af Quicktime?

Du kunne prøve at systemgendanne til det tidspunkt måske?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 18:02 #2
Men optager dit kamera med bånd eller lille cd rom?
Avatar billede frseverin Nybegynder
16. april 2011 - 18:15 #3
det er bånd
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 18:21 #4
Og du bruger de samme bånd som du har gjort hele tiden?
Opdatering af Quicktime har du så kun gjort fordi det ikke virkede?
Avatar billede frseverin Nybegynder
16. april 2011 - 18:29 #5
Det er første gang jeg capture til min egen computer. Før hen har jeg brugt computere som min skole har stillet til rådighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 18:38 #6
Det vil sige at båndene de virker.
Quictime er den nyeste på skolen?
Din computer finder kamera når det tilsluttes?
Er det usb eller firewire som filerne overføres på?
Avatar billede frseverin Nybegynder
16. april 2011 - 18:59 #7
QT er også opdateret på skolen.
Ja min Mac ka sagtens finde kameraet ved tilslutning, jeg kan afspille båndet gennem AviD uden problemer. Det tilsluttes igennem Firewire
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2011 - 07:49 #8
Okay. Og du mangler ikke noget yderligere software på di pc som de har installeret på skolen?

Må indrømme min hjælp er ved at være udtømt, så jeg håber der er andre der kigger med her. Er ikke selv Mac bruger, så begynder at kni´be.