Avatar billede pwa7 Nybegynder
16. april 2011 - 14:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min computer vil ikke starte.

Jeg har problemer med min computer den vil ikke starte.
Den starter lige i 5 sek stopper og starter igen. Min hardisk køre med i opstarten. Skulle have skifte ram i ´den da problemet begyndte, har haft alt skilt ad og smalet igen en efter en for at finde fejlen. Men lige meget hjalp det, kan det være bundkort
eller hvad???? Hjælp
Køre Windows pro 32Mbit kan det hjælpe at skifte Windows 7?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. april 2011 - 14:34 #1
Har du prøvet med de gamle Ram?
Avatar billede pwa7 Nybegynder
16. april 2011 - 14:39 #2
Ja jeg har prøvet at sætte dem i igen
Avatar billede pwa7 Nybegynder
16. april 2011 - 14:39 #3
Det hjalp ikke
Avatar billede pwa7 Nybegynder
16. april 2011 - 14:41 #4
Lånte en strømforsyning, det hjalp ikke!
Avatar billede tubber Juniormester
16. april 2011 - 14:45 #5
Prøv at tænde den uden ram....

Hvor mange ramblokke har du i, og hvor mange sokler er der ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 15:00 #6
Prøv at tage alt strøm fra pc og hold startknappen nede i 10 sek. Genmonter strøm og prøv igen.

Hvis ikke dette hjælper, så tag bios batteri + strøm ud i 15 minutter. Genmonter og se om du så får den til at starte.
Bios batteri er det lille på bundkortet.
Du skal juster til og bootrækkefælge efter denne operation.
Avatar billede pwa7 Nybegynder
16. april 2011 - 15:12 #7
Der er 4 ram blokke jeg har men 1 sæt. Desuden har jeg også prøvet at tage batteri ud i 20 min. Intet hjalp MEN jeg har ikke prøvet at køre uden ram.
Avatar billede tubber Juniormester
16. april 2011 - 15:20 #8
Computeren vil ikke starte uden ram men du vil måske komme længere end der hvor den bare genstarter.

Prøv efter have en ram blok i sokkel 1 og ikke mere, der kan jo være fejl i soklerne.......

Et longshot er ide kabel, ved ikke om du har en ide disk i, men jeg har haft et lignende problem der blev afhjulpet ved at skifte ide kabel.
Avatar billede eiken Nybegynder
16. april 2011 - 15:20 #9
Opstart uden batteri og uden ram kan ødelægge bundkortet.
Avatar billede tubber Juniormester
16. april 2011 - 15:27 #10
Jeg tvivler på det er tilfældet eiken, er der noget dokumentation for det nogen steder ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 15:57 #11
#9 Jeg har ikke skrevet der skal opstartes uden bios batteri. Jeg har skrevet det skulle tages ud i 15 min for at nulstille bios ikke andet.

Får du nogle bip fra bundkortet når den skulle starte, eller har du ikke den lille højttaler monteret?
Har du tjekket alle kabelforbindelser at de sidder ordenligt?

Hvilket grafik kort kører du med?
Den psu du har er den lige på grænsen til hardwaren?
Den psu du har lånt er den minimum samme størrelse som den gamle?
Avatar billede tubber Juniormester
16. april 2011 - 16:10 #12
#11 jeg er nu heller ikke så sikker på det kan ødelægge et bundkort, den vil bare starte op med en reset bios hver gang.

Og vil da også meget gerne se dokumentation for det :)

Når den rebooter efter 5 sec tror jeg ikke han får nogle beep, bundkortet har "detected" det som det skal men der er en fejl et sted, evt. defekt kabel, ikke ordenligt monteret kabel eller andet måske en ramsokkel der er defekt.....
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 16:29 #13
Jeg har heller ikke hørt at opstart uden ram skulle skade bubdkortet, men man ville få en bip kode der indikerede at ram ikke var til stede.

pwaa7 har din pc onboard grafik foruden det løse grafikkort?
Skærmen forbliver sort i de 5 sekunder der går mellem reboot?

Mit bud er enten bundkort eller grafik.
Jeg hælder dog mest til bundkortfejl.
Avatar billede pwa7 Nybegynder
27. april 2011 - 18:47 #14
Hej 220661

Det der sker med min computer er at den giver en hyletone fra sig et stykke tid. Og så der efter slukker den og begynder forfra.Mit grafikkort er inno3D 8800 GT. Har desuden prøvet at skifte det med et inno3D 8800 GTS. Der sker det samme en hyle tone prøver at starte op men NEJ.
Jeg har også prøvet at fjerne ATX 12 v så køre cpu vent godt nok med den hyler hele tiden. Jeg forstår bare ikke at ved at skifte ram at dette sker.
Avatar billede tubber Juniormester
30. april 2011 - 19:15 #15
Nu siger du en konstant hyletone, det kan faktisk være CPU der er røget, har selv oplevet det - CPU røg dog pågrund af et defekt bundkort, men da CPU kom i anden PC hylede den bare
Avatar billede pwa7 Nybegynder
02. maj 2011 - 17:07 #16
Tak jeg prøver at sætte et andet bundkort i.
30p