Avatar billede melieha Nybegynder
15. april 2011 - 16:16 Der er 2 kommentarer

Flytte lyd over netværk, virtuelt lydkort-agtigt.

Hejsa

Jeg har svært ved at se hvilke kategori mit spørgsmål lige passer ind under, men en slags streaming er det jo :)

Jeg har følgende setup:
PC1, arbejdsPC som jeg sidder ved normalt
PC2, bærbar pc som jeg har rundt omkring i huset
PC3, media center som er tilsluttet anlæg.

På PC1 og PC2 kunne jeg godt tænke mig at kunne sende lyden fra disse over på PC3. Eventuelt delay mm. Er fuldstændig ligegyldigt, det skal tilgengæld bare fungere. Det skal ikke være en løsning hvor jeg skal starte et program eller kun kan høre musik fra et program, det skal allerhelst være alt lyd - Jeg tænker det lidt som at lave et virtuelt lydkort/lydenhed som via netværk sender lyden videre til PC3 - Så kan jeg inde fra Windows styre om det er det virtuelle eller det rigtige lydkort der skal køre på computeren.
Jeg har googlet nettet rimelig tørt men har ikke haft held til at finde noget som bare spiller, knap nok noget som bare virker nogenlunde.

På PC3 skal der jo så være et stykke software som samler lyden op og derfra afspiller det.

Er der nogne der kender til et program der kan noget i den stil? :)
Avatar billede melieha Nybegynder
15. april 2011 - 16:19 #1
Til info kører alle maskiner Windows 7.
Avatar billede springmand Nybegynder
09. juni 2011 - 15:26 #2
Du kan jo bruge Apples airport express og programmet Airfoil.!