Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
15. april 2011 - 13:47 Der er 17 kommentarer

Problem Event Name: BlueScreen

Hej eksperter jeg har er problem når jeg spiller hvilket som helst spil så får jeg blue screen error nogle gange er det 5 min efter jeg har startet min pc andre gange er det efter 4 timer af spil når den går i blue screen lukker den ned og genstarter lige efter.

Min pc er en Hp pavilon dv6 1248 eo http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01817408&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=en&cc=us&product=4000157
som køre windows 7 Ultimate problemet eksisterede dengang jeg brugte vista som den kom med

Alle dele i den er originale den har haft problemet siden jeg købte den men dengang for 2 år siden gjorde den det Ca hver 3 måneden så det betød ikke noget nu er det Ca 2 gange om dagen.

min blue screen error lyder sådan her:Problem signature:
  Problem Event Name:    BlueScreen
  OS Version:    6.1.7601.2.1.0.256.1
  Locale ID:    1030

Additional information about the problem:
  BCCode:    124
  BCP1:    00000000
  BCP2:    8684A024
  BCP3:    B6000000
  BCP4:    00000181
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    256_1

jeg har også undersøgt problemet og har prøvet følgende løsninger:

MEM-test 7 gange i træk extended tests.
opgradere OS fra vista til 7.
Skifte antivirus program.
sørget for at den ikke bliver overophedet så den brænder sammen.
Afinstalleret en masse standart programmer som idt audio og ati Crystal manager.
Opdaterede BIOS fra F17 til F18
skannet for virus med Avast, Microsoft security essenitals og malwarebytes.
Prøvet at slå Data data execution prevention til.
Afinstalleret skærm driver og prøvet at opdatere den.

Der er ingen speciel kriterier der skal være opfyldt udover at jeg bare skal spille et spil før den går blue screen

håber at i kan hjælpe mig med mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2011 - 14:11 #1
hvis der ligger en mini dump fil må du kunne fejl finde den med denne her

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

kunne sagtens være en chipset driver eller garaffikkort der ikke funker men det udelukker ikke andre drivere

bruge slimdrivers og lad dig registrere - kræves
den er helt gratis

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
16. april 2011 - 12:36 #2
Nu har jeg fundet ud af at det er halmacpi.dll der giver mig blue screen og samtidige har jeg opdaterede alle mine driver med driver update men jeg får stadig blue screen med samme error kode
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 14:10 #3
HALMACPI dll error is a complicated .dll error that can by caused by malware attacks, registry problems, damaged or incorrect version of halmacpi.dll file on your computer, low disk space and incorrect version of updated driver. It is closely related with halmacpi.dll file which serves as the origin of the annoying problems on your computer. To totally fix halmacpi dll error to ensure you an absolutely error- free computer, I sincerely suggest you to enable a highly rated and easy to use halmacpi dll error fixer on your computer to help you.

hent mailware bytes og slå den over på fuld scaniung
husk at opdatere den inden brug
det mere end antydes at det skyldes noget snavs der kommer ind i maskinen
denne link er KUN som demonstration
http://www.yeahbit.com/fixexe/ph/halmacpi-dllerror-fix.html

du skal IKKE hente den der står under

step 1

download free version og opdater den - slå den over på fuld scaning

http://www.malwarebytes.org/
Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
16. april 2011 - 14:18 #4
til du svar har jeg et par problemer jeg har brugt malwarebytes til at skanne min pc i Ca 1 år nu og har lavet over 10 fulde skanninger og da jeg opdaterede fra vista til windows 7 var problemet der stadig så jeg mener selv at det ikke er virus med mindre at den slipper ud af windows.old mappen?? :)
Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
16. april 2011 - 14:20 #5
Forresten den er også begyndt at give mig blue screen error hvis jeg ser video online uden noget andet kører, har fået 4 blue screen alene idag.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 14:47 #6
jeg vil forslå dig at geninstalere den

har du scannet den med avast i boot
altså sådan at den genstarter og så scanner - så gør den det inden windows er startet og så lade den fjerne hvad den eventuelt finder
det skal altså være en boot scaning ikke ovenpå windows

der kan godt komme et andet resultat ud af det
jeg bruger normalt også avast men prøver i øjeblikket microsft antivirus
rootkits kan være ikke så lidt udspekulerede og svære at fjerne og lykkes det ødelægges ofte windows installation eller andet og så er man bare lige vidt og skal alligevle lave en ommer
Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
16. april 2011 - 14:58 #7
min computer har haft blue screen fejl siden jeg fik den. Ca 1 måned efter jeg købte den fik jeg de fejl bare in mindre omfang så jeg gjorde intet men siden jeg købte den har jeg opgradere til win 7 2 gange og nedegraderede til vista 1 gange og jeg har kørtCa 3 boot skanninger med Avast siden jeg fik den.

ikke for at betvivle men jeg læste noget om at halmacpi ikke var en virus men en del at systemet
http://dll.paretologic.com/detail.php/halmacpi

og at den kunne være skyld i hardware fejl http://www.sevenforums.com/crash-lockup-debug-how/35349-stop-0x124-what-means-what-try.html

jeg ved ikke om de links jeg har skrevet er om mit problem men det lyder sådan

jeg har også overvejdet at det var en virus derfor her jeg kørt en masses skanninger med forskællige antivirus men jeg har kunne lade den så tændt i over 12 timer uden at der sker noget men hvis jeg spiller på den eller ser en video går den ned efter højest 4 timer.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 15:09 #8
ok så må det være noget helt andet der skal ledes efter og det kan jo være dårlig hardware på bundkortet

det SKULLE vel ikke være en fedt finger på install skiven bare for at udelukke - det kan sagtens ødelægge en instalering uden man tænker over det

prøv med burn in test

sæt en tilfældig skive i cdrom drev

http://www.passmark.com/products/bit.htm

den må kunne sladre om hvad der er galt

m.v.h
Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
16. april 2011 - 15:58 #9
så har jeg skannet den med programmet og her er resultatet
http://img687.imageshack.us/i/pcscann.png/
alle network error er de samme ved ikke hvad det er
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 16:52 #10
højre klik på computer på skrivebord - egenskaber - systembeskyttelse - avanceret - start og genoprettelse - tryk på indstillinger og fjern hakket i genstart automatisk

tjek lige om der er hak i skriv en hændelse til systemlogfilen

nu skulle den ikke genstarte af sig selv

nu skal du tjekke den med denne her  altså finde en mini dump fil med den

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

den må kunne sladre
Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
16. april 2011 - 17:04 #11
det var med det program jeg fandt ud af at det var halmacpi.dll der var fejlen jeg har ved lagt billede
http://img9.imageshack.us/f/bluescreenz.png/
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 19:25 #12
i burn in test prøv følgende

configuration
test seletion & duty cycles
fjern markering i alt bortset fra netvork

du skrev den lavede nogle fejl du ikke kunne kende men det er måske lige det der er problemet - et dårligt fungerende netværk
det er måske lige her den ligger
du kunne i det tilfælde låne et netværkskort af en billig kvalitet og sætte i og prøve i stedet for det der sidder på bundkortet for det er det du bruger ikke.

m.v.h
Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
17. april 2011 - 12:27 #13
hej igen jeg tror jeg selv har fundet fejlen da jeg besluttede mig for at åbne min pc fuldstændig alt så fint ud indtil jeg kom ned til min CPU og mit skærm kort de silikone plastre der skulle beskytte var brændt igennem og silikonen var smeltet udover CPU og skærm kortet og var brændt fast til motherboard,
så nu har jeg bestilt noget nyt pasta hjem lavet af sølv som skulle kunne holde den kold :)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2011 - 14:19 #14
kunne være du skulle skifte køleren ud på kortet

næste gang brug vandkøling til cpu

nq3850 koster i et færdigt sæt ca. 7000,- kr.

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

køleren på et graffikkort er som regel ikke god

http://www.coolerkit.dk/vga_kølere-c-32.html?bgsid=fd3mk8r6parcahoktj27b6lk30

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2011 - 14:20 #15
der skulle have stået

700,- ikke 7000,-
Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
17. april 2011 - 14:38 #16
tak for foreslaget men tror ikke  at jeg kan masse sådan en vandkøler ind i min bærbar :)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2011 - 15:12 #17
nej selvfølgelig ikke

det var til en anden tråd beklager