Avatar billede jens_bach Nybegynder
14. april 2011 - 23:25 Der er 3 kommentarer

Linq og SQL data - Mapping between DbType 'Decimal(38,20) NOT NULL'

Hej ...

jeg har en read only andgang til en database

der er et felt i SQL formatet "Decimal(38,20) NOT NULL"
linq bliver ved med og skrive
---
Warning    1    DBML1008: Mapping between DbType 'Decimal(38,20) NOT NULL' and Type 'System.Double' in Column '[xxx]' of Type ** may cause data loss when loading from the database.

det er lige meget hvilken type data man vælger som output
Decimal eller string.

jeg er lige glad om data er en string eller Decimal, det skal "bare" vises i en label

1) hvordan løser man det
2) fjerner den Warning i listen

/jens
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2011 - 23:32 #1
Decimal maa vaere den rigtige type.

Men du faar stadig samme fejl?

LINQ to SQL eller LINQ to EF?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
14. april 2011 - 23:35 #2
jeg kan godt se linq ikke lige understøtter Decimal 38 men hvordan fjerner man så den warning der er

(mapping af sql type http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb386947.aspx)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
15. april 2011 - 09:55 #3
Det er LINQ til SQL