Avatar billede snoen Nybegynder
14. april 2011 - 17:20 Der er 6 kommentarer

Windows 7 - simpelt netværk

Hvordan kan noget så simpelt være så svært? Har installeret Windows 7 på 2 maskiner og forsøger nu at kopiere filer fra den ene til den anden.
Har oprettet en hjemmegruppe og indstillet alt i avancerede delingsindstillinger så det skulle virke. Kan også se de computernavne fra den modsatte maskine. Klikker jeg på den får jeg at vide at jeg ikke har rettighed til adgang
Den ene maskine er kablet til TDC routeren, den anden er en bærbar med trådløs adgang

Mvh  Niels
Avatar billede Flagstng Nybegynder
14. april 2011 - 18:10 #1
Jeg selv har opgivet det der hjemmegruppe halløjsa for laaang tid siden. Det virker simpelthen aldrig som det burde. Jeg bruger så bare den gammeldags funktion med "delte filer og mapper". Det virker u-påklageligt
Avatar billede snoen Nybegynder
14. april 2011 - 19:13 #2
kan du kort forklare hvordan man gør
Avatar billede Flagstng Nybegynder
14. april 2011 - 19:28 #3
Hvis nu du vil dele C:/ drevet f.eks, så skal du gøre følgende:
Computer -> Højreklik på C-drevet -> Del med -> Avanceret Deling -> Avanceret Deling -> [Flueben] Del denne mappe -> Sharenavn (Her kan du skrive hvad mappen skal hedde, for computere der skal kunne se mappen)

Når så du skal finde mappen (eller drevet) på den anden computer skal du gøre dette:
Start -> Netværk (findes også i stifinder-listen) -> "computernavn"
Her vil du finde en eller flere mapper, nogle du ikke har adgang til, men den delte mappe skulle også gerne være der et sted
Avatar billede snoen Nybegynder
15. april 2011 - 10:04 #4
Jeg kan godt se computernavnet på den anden maskine. Men den fortæller mig at jeg ikke har rettigheder til at se filen
Avatar billede Flagstng Nybegynder
15. april 2011 - 10:43 #5
Jamen så ved jeg det ikke. Delte filer og mapper virker ellers vældigt fint hjemme hos mig
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2011 - 19:38 #6