Avatar billede youghurt Nybegynder
13. april 2011 - 20:10 Der er 1 løsning

Realtek HD lydkort --> forstærker(analog) --> ingen surround sound?

Hej Eksperter.
Som det fremgår lidt af overskriften, så har jeg et mediacenter med, så vidt jeg ved, onboard Realtek HD lydkort(har ikke tjekket op på det), som er koblet til min surround-forstærker, som virker fint fra TV til forstærker, men fra PC til forstærker spiller kun de 2 forreste højtalere?
Jeg har opdateret driveren og softwaren til lydkortet og lige lidt har det hjulpet.

Kan i hjælpe? - Kan det have noget at gøre at jeg bruger minijack? Ved ikke om jeg SKAL have noget digital kabel for at få surround fra computeren?

Håber i har nogle forslag eller svar.
På forhånd tak.
/Youghurt.
Avatar billede youghurt Nybegynder
28. april 2011 - 08:11 #1
Ikke mange kommentarer til dette?
Men så er det jo godt at jeg selv fandt ud af det.
Problemet var at man med en surround-reciever kan indstille f.eks. 5 channel/surround osv. på hver enkelt udgang (Aux, Tuner, DVD osv.)
Så der var simpelthen ikke slået surroundsound til på de omtalte udgange.
/Youghurt..