Avatar billede jessbonde Nybegynder
13. april 2011 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem med jQuery slide funktion

Jeg har en flash knap som jeg gerne vil lave om til javascript.
Knappens funktionalitet er som denne:
http://dl.dropbox.com/u/12923620/button/test_btn.htm

Min kode ser indtil videre ud som i dokumentet herunder, men jeg støder på følgende problemer:

http://dl.dropbox.com/u/12923620/button/menu.htm
(ser i øvrigt forskelligt ud i forskellige browsere)

- transparent område skal komme op fra bunden
- funktioner stiller sig i kø og bliver ved med at eksekvere hvis man kører musen frem og tilbage mange gange. Har prøvet med .clearQueue() men uden held.
- når musen køres over det transparente område, kører det væk igen. Det skal blive over knappen når man har musen over knappen.

Jeg ved ikke om mit dokument overhovedet er det bedste udgangspunkt, måske skal det gribes an helt anderledes, da der er så mange problemstillinger i det.

Målet er samme funktionalitet som flashen.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. april 2011 - 16:42 #1
Du skal "bare" anvende denne metode, så undgår du det med KØEN.
http://www.learningjquery.com/2009/01/quick-tip-prevent-animation-queue-buildup
Avatar billede jessbonde Nybegynder
28. april 2011 - 21:48 #2
Jeg fandt en løsning.
Du må gerne lave svar.

/J
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. april 2011 - 21:50 #3
Svar!
og hvad var løsningen så, hvis ikke du bruge den jeg linkede til.
Avatar billede jessbonde Nybegynder
06. juni 2011 - 22:48 #4
Jeg ved ikke lige hvad der gjorde forskellen, jeg fik en kammerat til at se på det.
Men jeg kunne ikke få det til at virke med dit eksempel, men tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. juni 2011 - 19:12 #5
Takker for point.