Avatar billede jaxx666 Nybegynder
13. april 2011 - 09:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

webudvikling generelt.

Hejsa
Mit spørgsmål er måske en smule banalt, men jeg vil gerne i gang med noget webudvikling, er dog lidt i tvivl om hvilke teknologier jeg skal vælge. Jeg vil gerne i gang med noget CMS. Hvad skal man sætte sig ind i af teknologier. Jeg går udfra PHP er det mest anvende sprog, men hvad bruger man ellers idag til webudvikling? Er det noget i kan anbefale.
Avatar billede rix Praktikant
13. april 2011 - 09:39 #1
nu ved jeg ikke helt hvad du kan men føst og fremmest skal man lære html og css
da de er grund rammen for en hjemme side :D
så kan du begynde at lære PHP
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
13. april 2011 - 09:47 #2
Jeg kan html og css. Er ferm bruger af photoshop og dreamweaver,  men hvad med mange sider i dag som indeholder features hvor browseren ikke skal refreshe, hvordan laves det?
Avatar billede rix Praktikant
13. april 2011 - 09:52 #3
hvis du F.eks mener som man har lavet med optins her i eksperten når man skal vægle kat. så er det javascripts
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
13. april 2011 - 09:59 #4
er det så jquery man f.eks kan gå igang med?
Avatar billede rix Praktikant
13. april 2011 - 10:57 #5
uha nu har jeg ikke meget forstand på java scripts da jeg er mere til PHP
men så vidt jeg ved så er det bla. andet jquery og ajax men er ikke helt sikker
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
13. april 2011 - 13:08 #6
okay tak for svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2011 - 04:25 #7
Til enhver form for web udvikling skal du kende client side teknologierne:
  HTML
  CSS
  JavaScript
og du boer kende nogle af de mere kendte JavaScruipt frameworks som f.eks. jQuery.

Saa skal du kende et eller flere server side teknologier:
  PHP
  ASP.NET
  Java EE
  RoR
  et Python web framework

Derudover skal du kende lidt til:
  HTTP protokollen
  SQL
  en eller flere database (MySQL, SQLServer, PostgreSQL, Oracle etc.)
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
14. april 2011 - 08:58 #8
Hej Arne
Kanon - mange tak for dit svar. vedr. f.eks. php. Hvad bruger i som udviklingsmiljø. Jeg har tidligere brug dreamweaver til asp, men findes der noget som er mere rettet mod programmeringsdelen? jeg mangler f.eks. code completion i dreamweaver. Hvad bruger man idag ?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2011 - 15:10 #9
Folk bruger forskelligt til PHP:
- standard editor (notepad++, UltraEdit, jEdit etc.)
- Eclipse IDE
etc.
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
13. maj 2011 - 08:56 #10
takker. Det er super det her.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2011 - 02:20 #11
Var det en opfordring til at smide nogle svar?
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
16. maj 2011 - 09:26 #12
ja . vil gerne lukke denne nemlig :-) svar så lukker jeg med point til dig :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2011 - 14:54 #13
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2011 - 21:54 #14
saa mangler du bare at acceptere