Avatar billede dixi12 Nybegynder
11. april 2011 - 23:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netgear Stora NAS-server

Hej Eksperten.dk

Har den 27. februar 2010 købt en Netgear Store NAS, og for ca. 2 måned siden opdaterede jeg softwaren i den, med det resultat at jeg ikke kunne bruge den mere alt information stod med mystiske bogstaver osv.

Efter at have nulstillet den, var der ikke sket ændringer. Men jeg kunne dog via stifinderen få reddet alle mine dataer.

Nu er det så jeg aflevere den hos den lokale Expert, som sender den ind til Netgear til nærmere undersøgelse. Her vil de ikke pille ved den, og giver Expert besked om at give mig en ny i stedet for.
Men Expert har ikke denne NAS i deres sortiment mere og heller ikke andre Netgear NASèr.Så Expert kan så kun tilbyde mig en LG NAS/DVD Brænder 1TB N1T1, som pt. koster 1.299,- kr. i forhold til jeg gav 1.499,- kr. for netgearen.

Nu er spørgsmålet så, om nogen kan sige mig om hvad købeloven siger på dette punkt !  jeg syntes ikke den LG lever op til min Netgear Stora som bl.a. kunne køre raid. kan det være meningen man skal lade sig nøjes med en LG ? når man andre steder kan købe Netgear Storaèn til omkring 1.000 kr.

Kunne man evt. forlange at få sine penge tilbage igen ? så man kunne købe en ny Netgear et andet sted ?

På forhånd tak for hjælpen.
DIXI12
Avatar billede AnyFellow Mester
12. april 2011 - 07:51 #1
Når forretningen ikke kan få dit NAS repareret, og de ikke kan tilbyde ombytning til en tilsvarende vare, kan du altid kræve at få dine penge igen.

Bemærk at det er det beløb du har betalt, og ikke hvad varen vil koste at købe andre steder.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser
Avatar billede dixi12 Nybegynder
27. april 2011 - 22:38 #2
Til #1

mange tak for hjælpen, jeg har nu fået dem til at skaffe mig en ny server.