Avatar billede bakke94 Nybegynder
11. april 2011 - 23:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

13-14" bærbar med "middel" gaming-kræfter?

Hey folkens, her er en af de svære...

Jeg leder efter en bærbar i størrelsen 13-14". Den er primært til gymnasiebrug, så den ska ikke veje mere end 2 kg (helst gerne 200+ gram under). Dog, ønsker jeg også at kunne køre spil som Starcraft 2 og lignende i en nogenlunde kvalitet (er ikke interesseret i særligt høje grafiske indstillinger, bare den kan køre det).

Jeg vil ikke af med mere end 5000 kr, som jeg dog også helst vil undgå. I må MEGET gerne komme med bud som ikke passer til Starcraft 2, vil bare for alt i verden undgå Intels onboard løsninger!

Jeg faldt først over den her: Asus UL30A fra den lokale "Ekspert" (der er tale om butikken). Det var den hel skrabbede udgave til 3700 kr. 1,5 kg tung og 13,3", proportionerne var perfekte. Ydermere havde den en vanvittig batteritid... men Intel grapfik og en sløv processer fik mit hoved på andre tanker.

Faldt så over dens efterfølger UL30Jt. Virkede umiddelbart fantastisk med i5, NVIDIA 310M osv. til samme pris og størelse! Men, men, men... kan ikke finde den nogen steder i DK?

Så faldt jeg over U35JC (stadig Asus), som er den jeg lige nu hælder mest til. Der er jo et virvar af forskellige udgaver inden for de forskellige modeller, men den her er nærmest ens med de 2 overstående. Den har ligeledes i5 (den udgave jeg kigget på) 4 gb DDR3 ram, 310M osv... og den findes i DK!
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/0884840790181.aspx

Jeg handler gerne på nettet skal det lige siges. :)

Så hvad siger i kære venner? Har i nogle andre forslag evt? Jeg synes at U35JC'en er lidt dyr... men i må meget gerne også komme med jeres erfaringer, hvis i kender disse maskiner eller deres indmad. :)
Avatar billede joe_joe Novice
12. april 2011 - 10:45 #1
jeg vil forslå dig denne:
http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/HP_Pavilion_dm_-_eo_i_-_M_

da det er ati grafik der sider i, fordi ati er de førende på markedet lige i øjeblikket.
Avatar billede bakke94 Nybegynder
13. april 2011 - 17:51 #2
tak for forslaget, den er med i overvejelserne :)
dog er den lidt stor og lige tung nok :)
Avatar billede mikaelch Novice
15. april 2011 - 19:34 #3
køb evt.en lille bærbar og sæt flere i ram computeren
Avatar billede bakke94 Nybegynder
13. august 2013 - 14:12 #4
.