Avatar billede oster Nybegynder
11. april 2011 - 21:58 Der er 5 kommentarer

TDC Homedisk

Hejsa

Jeg har en TDC homedisk som jeg kan tilgå via ip adressen på både min MAC og PC, men når jeg prøver at mappe et drev siger den "der kan ikke opnåes adgang til..." Fejl kode 0x80070035.

Nogen forslag??
Avatar billede larsini Seniormester
12. april 2011 - 11:47 #1
lige et dumt spørgsmål: hvad mener du med "mappe et drev" ???
Avatar billede bumble Praktikant
16. april 2011 - 23:02 #2
Mappe et netværksdrev, så det ses i oversigten over diske etc. under 'Min computer'.
Avatar billede bumble Praktikant
16. april 2011 - 23:03 #3
Hov, den kommentar vil jeg lige uddybe.
larsini: Hvis du går ind på en pc på dit lokale netværk, og kan se der er delt en mappe, så kan du i windows højreklikke på mappen og 'mappe den som et netværksdrev', og fremover kan du så tilgå den delte mappe via 'min computer'. Håber jeg fik forklaret det, så det gav mening.
Avatar billede bumble Praktikant
16. april 2011 - 23:11 #4
Jeg googlede "0x80070035", og kiggede på lidt tilfældige sider. Hvis der er installeret en firewall af en art på din TDC ting, så kan det muligvis være du kan løse problemet ved at åbne for port 139 og 445 i TDC tingen.
Jvf: http://groups.google.com/group/dk.edb.netvaerk.traadloest/browse_thread/thread/d114e60e036253c6?pli=1
Avatar billede oster Nybegynder
16. august 2011 - 22:17 #5
ups - denne havde jeg glemt... det er egentligt ikke løst sig andet end den hopper af og på efter lyst - tror det er routeren, da den er begyndt at smide netværket også. bumble - smid lige et svar så får du point