Avatar billede pihl88 Nybegynder
10. april 2011 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke lade

Hej,

jeg har har netop fået et problem med min Medion E6214, der pludselig ikke vil lade efter den har kørt ubeklageligt i under et år. Problemet opstod pludseligt. Forinden havde jeg netop opdateret windows 7 servicepack 1. Jeg havde sat batteritilstanden til maksimal ydeevne, og jeg spillede et spil, da min bærbar slukkede fordi jeg havde glemt, at tænde for kontakten som opladeren ellers sad i. Jeg fik startet den op, men derefter har den ikke kunne lade.

Den skriver  "0% tilbage (tilsluttet, oplader ikke)".

Det er dog efterfølgende lykkedes mig at få den til at køre uden stikket i, men det vil den ikke hver gang, hvilket jeg synes er ret underligt...

Nogen der har en løsning? Ellers må den forbi en supporter.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. april 2011 - 22:57 #1
Tag den ind til butikken hvor den er købt, det kan være batteriet der er gået i stykker.

Som udgangspunkt har du 24 mdr. reklamationsret, dvs. du skal sandsynliggøre at fejlen var der på købstidspunktet.
De første 6 mdr. er kaldet en formodningsret, dvs. man formoder fejlen var der fra starten af, de resterende 18 mdr. ligger bevisbyrden på dig som kunde.
Er du heldig giver producenten af maskinen aka medion garanti på maskinen hvilket dækker den bedre end købeloven gør.
11. april 2011 - 06:48 #2
Tanke: Ta' batteriet HELT ud i >30 min.
Montér igen og ?

---

Pssssst: Er du stadig igang her -> www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/pihl88 Point ude: 260 ?
Avatar billede pihl88 Nybegynder
11. april 2011 - 22:21 #3
Jeg overvejer at gå ned med den, men inden da vil jeg lige prøve at køre den recovery disk jeg fik med - det kan jo være det er en software fejl...?

Jeg har i øjeblikket batteriet ude, og venter spændt på, hvad der sker når jeg sætter den i igen :)

Jeg har lukket mine åbne tråde - tak for tippet karise_larry
Avatar billede pihl88 Nybegynder
11. maj 2011 - 23:49 #4
Jeg ringede til Medion, der kunne afsløre, at der kun er ½ års garanti på batteriet, så den duede ikke.

Men efter at batteriet nu har ligget i en omtrent en måned er det pludselig begyndt at virke, så jeg er godt tilfreds. Det var jo netop dit forslag karise_larry så sender du ikke lige en svaranmodning så sender jeg nogle point :)

MVH
Andreas
12. maj 2011 - 06:46 #5
Ping...