Avatar billede astr0660 Nybegynder
08. april 2011 - 21:55 Der er 3 kommentarer

Gamle VHS-bånd til DVD

Hej
Jeg har nogle gamle VHS-bånd med hjemmevideoer. Disse kunne jeg rigtig godt tænke mig at få over på computeren, så jeg kunne redigere lidt i dem. Jeg har en videomaskine og en DVD-optager, og fik nemt de gamle hjemmevideoer over på DVD-optageren. Næste skridt var jo så at få overført disse hjemmevideoer over på en DVD fra DVD-optageren, så jeg vare ude at købe brændbare DVD-R diske, og fik nemt filmen overført. Men men men, når jeg putter discen i computeren fortæller den mig bare at det er en "tom CD", men når jeg putter den i en DVD-afspiller vil den gerne afspille den. Hvordan kan det være,er det DVD-R diskene, der er problemet. Jeg regnede ikke med at typen af DVD disk havde nogen betydning, da min DVD-optager kan tage det hele.
Er der nogen der kan hjælpe?:)
Avatar billede thov Forsker
09. april 2011 - 04:42 #1
DVD optagere kan godt være kræsne og nægte at brænde visse mærker af DVD'er.
En anelse dyrere skiver som f.eks. Verbatim, er der sjældent problemer med, men det kan der sagtens være med no-name DVD'er.
09. april 2011 - 08:27 #2
... har du gennemført "Finalize" på DVD' en ?
Avatar billede Vandreren Novice
09. april 2011 - 17:56 #3
Hvilket filsystem er der anvendt til skiverne? ISO, UDF, ...?

Hvilket styresystem har computeren?