Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 00:36 Der er 35 kommentarer og
7 løsninger

55Grader, Ny køler tak!

Hejsa!

Jeg har en 1333mzh amd thundebird cpu, på mit Asus A7V133 bundkort, og temperaturen ligger på 55grader ligenu, ikke fordi jeg ikke tror at cpu\'en kan klare det, men jeg vil bare helst have temperatuen ligger på ca, 50 grader eller mindre, hvad får en køler anbefaler i, den skal kunne køle rigtig godt, den skal faktisk kunne køle det bedste en køler nu kan køle, også men den gerne være nem at sætte på.

//Trivial
Avatar billede webmasterdk Praktikant
31. juli 2001 - 00:41 #1
Jeg anbefaler en thermaltake golden orb køler, finder lige en side med den!
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 00:44 #2
thermaltake golden orb køler-> Jeg har hørt ude i byen ej:) Jeg har hørt at de skulle være svære at putte på cpu\'en og man meget nemt kunne smadre noget, på cpu\'en.... Foresten må den gerne være rimelig lydløs, mend et er ikke det vigtigste:?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
31. juli 2001 - 00:44 #3
Avatar billede mlj Nybegynder
31. juli 2001 - 00:44 #4
Før du udskifter køleren, så vær sikker på at den varme luft kan komme ud af kabinettet. Prøv at åbne det, hvis temp falder drastisk, så prøv med en kabinetkøler.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
31. juli 2001 - 00:47 #5
trivial >> ja, den er svær at sætte på, men chancen for at ødelægge din cpu/mb er ikke så stor med mindre at du vil svejse og bolte den fast, dit bundkort er mere stabilt end man umiddelbart skulle regne med!
Avatar billede atila Nybegynder
31. juli 2001 - 00:51 #6
Personligt syns jeg at den er sværre at tage den gamle af end at sette den nye på.
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 00:52 #7
Webmasterdk-> dit bundkort er mere stabilt end man umiddelbart skulle regne med, hvofor skriver du lige pludselig det, det har da ikke noget at gøre med at ødelægge cpu\'en... bare forklar? Tak:)
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 00:53 #8
atila-> Det har du ret i, jeg hader at tage kølere af cpu\'er, uhhhaaa:(
Avatar billede webmasterdk Praktikant
31. juli 2001 - 00:56 #9
du skriver at du meget kunne smadre noget, det er det jeg mener med at bund kort/cpu kan holde til mere end mand tror!
Avatar billede superanden Nybegynder
31. juli 2001 - 00:58 #10
Dit bundkort kan klare rigtigt mange grader så jeg syntes bare at du skal være tilfreds med det resultat du har
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 00:59 #11
superanden-> Det er ikke mit bundkort vi snakker om...
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 01:00 #12
Er 55grader normalt???
Avatar billede atila Nybegynder
31. juli 2001 - 01:00 #13
trivial-> Skiftet fra no name til copper ninini orb.
Avatar billede atila Nybegynder
31. juli 2001 - 01:02 #14
ninini=Mini
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:05 #15
< >!KØB IKKE GOLDEN ORB!</>

ALDRIG! Den er så sindsyg at montere (har prøvet det) Og den larmer som pokker!
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 01:07 #16
zycho-> Hvad kan du så anbefale:?)
Avatar billede atila Nybegynder
31. juli 2001 - 01:10 #17
Montering hm. Støj?=29dba
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:12 #18
Jeg kan ikke anbefale ud fra erfaringer da jeg ikke har så mange inden for kølere......Men ud fra test så har jeg hørt (det har du sikkert også) at Noice Control Silverado 50 skulle være den bedste eller en af dem......

Men den skulle vist nok også være lidt halvsvær at montere + at den er stor rent fysisk! Altså skal man sikre sig at den kan side på motherboardet....
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:12 #19
men den larmer meget lidt og køler godt
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 01:14 #20
Ja, det ahr du ret i jeg har også hørt at: Noice Control Silverado 50  er super god!
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:15 #21
desværre også dyr. Nå men jeg smutter i seng :-) Godnatter folkens!
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 01:16 #22
zycho-> Link plz
Avatar billede atila Nybegynder
31. juli 2001 - 01:17 #23
Silverado? Den er toppen.
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:19 #24
link til hvad ?
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:21 #25
http://www.tweakup.dk/Guider/silverado.htm

Hvis du altså vil læse om Silverado køleren....
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 01:22 #26
Tak skal du have...:)
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 01:23 #27
Det er fandme et monster:) Dejligt
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:23 #28
Citat:

Men er køleren de 530kr værd som den koster hos Web Consult. Jeg mener personligt at alle som kan køre med denne køler burde købe sådan en. Den er effektiv og yderst stille, og især folk med en AMD processor vil få glæde af køleren, da den virkelig formår at holde temperatur nede på en processor som har det med at blive temmelig varm, især når de bliver overclocket.
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:26 #29
Avatar billede trivial Nybegynder
31. juli 2001 - 01:35 #30
zycho-> Har læst det, og jeg overvejer at bestile den nu, men jeg ved jo ikke om den kan være der, altså på mit bundkort, er der nogle der ved om det kan, Mit bundkort Asus A7V133 og mit kabinet http://www.inter-data.dk/produkter/prodView.asp?id=161
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:39 #31
jeg kigger på det i morgen, hvis du lige minder mig om det ved at skrive i indlægget :) er sgu for træt til at undersøge det nu :(

Avatar billede atila Nybegynder
31. juli 2001 - 01:53 #32
Du skal krydse fingrene i nat! På grund af pladsen.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. juli 2001 - 02:00 #33
Kig hos www.studiedata.dk
Der kan man få de sygeste og med lydsvage kølere der findes...

Bl.a. NC Silverado 50 har fået meget ros.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
31. juli 2001 - 10:12 #34
Se lige engang her:
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-34.html

Tomshardwareguide har sammenlignet 46 kølerer (hvor gode det er og hvor meget de larmer)

::sunlok.dk::
Avatar billede tommyh83 Nybegynder
31. juli 2001 - 10:31 #35
Du skal ikke købe Silverado 50 den sølv skive der sidder på er noget juks og til prisen vil man bare have mere en det... køb hellere Taisol med Copper bund har hørt fra flere at den er kanon og de kan får cpu,en op på +1500Mhz i et lukket kabinet hvis du gider overclocke. kaster lige et par links efter dig på køleren: http://kylning.com/product_info.php?cPath=1_21&products_id=126
og
problemet med Silverado50 + en løsning på det:
http://www.hardinfo.dk/default.asp?top=forum&link=link.asp&TOPIC_ID=265
Avatar billede tommyh83 Nybegynder
31. juli 2001 - 10:33 #36
den kan også sidde på dit bundkort...
Avatar billede tommyh83 Nybegynder
31. juli 2001 - 10:37 #37
jeg bliver lige ved lidt endnu hvis du er ligeglad med støjen er her et par syge kølere men de er rimeligt store så mål om du har plads.
http://kylning.com/product_info.php?cPath=1_21&products_id=157
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=144&page=1
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=111&page=1

nu skal nok stoppe med at skrive :-)
Avatar billede palomino Nybegynder
31. juli 2001 - 12:26 #38
Din temp er fin!! 55 grader er kun for meget hvis det er din cpu\'s hviletemperatur, og det tvivler jeg på det er!

ved 65-70 grader skal du begynde at bekymre dig, dog har min Tbir 1200 været op på næsten 80 uden at den tog skade(dog frøs windows hele tiden!)...

Palomino
Avatar billede jelzin101 Praktikant
31. juli 2001 - 12:29 #39
der er som palomino siger intet at bekymre sig om hvis skidtet ikke chrasher.
har en k63 som ligger rimeligt konstant på 60 c. og det har den gjort i laaaang tid uden nedbrud.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. juli 2001 - 18:06 #40
tommyh83: Taisol er en fin køler, men den larmer efter min mening alt for meget...
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 21:00 #41
takker for points :) Hvem er egenlig nummer 100, 102 på E ?
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 21:00 #42
og 101 ?