Avatar billede sketter Nybegynder
06. april 2011 - 17:48 Der er 8 kommentarer

Hvilken mm-Vision bærbar

Hej. Det står sådan til at jeg skal have en  ny bærbar. Jeg skal bruge den til at spille de nyeste spil som bla.
Crysis 2, Modern Warfare 2 , WOW. Alle i højeste opløsning.
I den sammenhæng har jeg kigget på en del forskellige og er fundet frem til de tre jeg lige umiddelbart syntes var bedst.
Det skal også siges at den skal tages med i skole
Begge fra www.MM-vision.dk

Prisen ligger omkring de 10k

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700900020&gruppe=PCnotevision

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700800020&gruppe=PCnotevision

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700700030&gruppe=PCnotevision
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
06. april 2011 - 19:17 #1
jeg synes ikke helt at de ligger omkring de 10K. de ligger fra 8,8-15K ekskl windows

Jeg sidder faktisk selv og overvejer at købe NB2570 modellen (15,6 med icore7) Jeg vil personligt ikke have de 2 andre, jeg har tidligere haft en bærbar med 17 tomme skærm, men jeg synes den er for stor til mit behov. vil jeg gerne have en stor skærm, så kobler jeg den til TV'et via HDMI eller til min 24 tomme computer skærm. og jeg vil hellere have et lidt mindre grafikkort men og så spare et halvt kilo og få bedre batteri liv. Men det er jo smag og behag. og så vil jeg hellere købe lidt billigere bærbare, men tilgengæld skifte dem ud lidt oftere. igen smag og behag...

Hermed en kort "analyse" af forskellene på de 3 modeller du har valgt

CPU er identisk på alle 3 maskiner
Grafik kortet er langsommere på NB2570, det bruger tilgengæld også mindre strøm som levetiden på NB2570 kontra 2590 beviser (2:15 og 3:30) og det er selvom batteriet i 2590 er større

NB2795
Har 16 GB ram, hvor de andre "kun" har 8. I praksis tror jeg ikke på at du nogensinde vil opdage det.. og når vi er nået så langt at spillene anvender 16GB ram, så er du alligevel klar til at udskifte din PC fordi de andre komponenter vil være forældede

NB2570 har et ringere webcam (1,3M pixel mod 2M pixel)

NB2590 & NB2570 har begge solid state hybrid disk, hvorimod NB2795
har 2 harddiske, en gammeldavs og en solid state.

Så... Det kommer an på
1. vil du have 17,3 tommer, så er det NB2795, det kan du ikke komme uden om.
2. under forudsætning af at du kan "nøjes" med 15,6 tommer så står valget mellem
NB2570
NB2590

Da du er gamer, så vil det kraftigere grafikkort på NB2590 lokke. spørgsmålet du skal stille dig selv, er blot om det er de ekstra 3600 kroner værd. Det kan kun du svare på. Da du læser og derfor må formodes ikke at have numsen fuld af penge (med mindre du har en rig mor, far onkel eller noget i den stil) så mener jeg at valget er klart.

Personligt så vil jeg hellere udskifte min bærbar hvert andet år i stedet for hvert tredje år. eller hvor tit du nu skifter maskine. fremfor at betale 3600 kroner for den sidste sjat kraft (husk på, de sidste par procenter er altid rigtig dyre...) Men.. smag og behag.

I øvrigt. Jeg kan rigtig godt lide MM-vision, jeg har selv købt mange maskiner hen over de sidste par år (køber til familie og nogle firmaer jeg supporterer)
Men jeg fatter ikke hvorfor de har valgt at gå med Intel 320-serie og Seagate Momentus XT 500GB.
Jeg køber en OCZ Vertex 3 Series Solid State Disk 120 GB og sætter i i stedet, de er meget hurtigere, og så piller jeg den Seagate Mementus disk ud og sætter i min kærestes laptop som pt. har en gammel almindelig roterende harddisk. (jeg skal dog lige have forhørt mig om bundkortet nu også understøtter SATAIII ellers er det sgu lige meget)
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
06. april 2011 - 19:21 #2
ps. glemte lige at sige at højtalerne på NB2570 formodentligt heller ikke er lige så gode. Men.. who cares. hvis du er seriøs gamer, så har du enten et værelse med lydanlæg stående, alternativt et godt headsæt. højtalerne i maskinen er kun til dagligdags lyden...
Avatar billede GylleG Nybegynder
07. april 2011 - 17:10 #3
Hej sketter
Hvis du vil have en rigtig god computer fra mm-vision som kan spilde, så tag denne: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700800010&gruppe=PCnotevision

Den er bedre end de andre der er billigere og den kan game.
find evt. også en gamer ASUS eller MSI på www.edbpriser.dk

Så held og lykke
Avatar billede GylleG Nybegynder
07. april 2011 - 17:15 #4
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
08. april 2011 - 10:23 #5
Hej GylleG

Maskinen har ikke nyeste generation af Icore CPU'erne, men derimod den fra sidste år

Den har kun HD ready (Maks. opløsning     1366 x 768)

Og så er det et NVIDIA GeForce GTS 360M grafikkort

alt i alt til 9,7K

Jeg synes personligt at asus laver nogle fede maskiner rent design mæssigt, men deres specs følger simpelthen ikke med..

smæk en full HD skærm, ny Icore CPU i maskinen, en bedre sata controller (den har kun Serial ATA-150) og en SSD/hybrid disk i
til samme pris, så var jeg nok mere frisk
Avatar billede GylleG Nybegynder
08. april 2011 - 13:59 #6
Hej thomas

Tak for lidt info, det er altid godt.

Men kender du andre bærbare omkring 10- der er gode til gaming og har ok specs. skal nemlig ud og købe computer :)

På forhånd tak
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
08. april 2011 - 14:58 #7
De 3 modeller som står øverst oppe er faktisk nogle af de maskiner jeg har set med de bedste specs i den prisklasse. Jeg har lige siddet og set på EDBpriser, og med mindre at du vil have CPU modellen fra sidste år, så skal du af med 16K+
Konklusionen må være at mærkevare maskinerne (acer, lenovo, hp, asus mf.) de åbenbart ikke mener at kunderne går op i om det er Icore7 xxxxm eller xxxm. kald mig bare for nørd, men det gør jeg :)

Sony laver nogle fede maskiner, f.eks. denne, dejlige specs, men prisen er 16K :(
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4763809

I øvrigt, jeg var også engang en "gamer", dog ikke rigtig mere, men hvorfor vælge en bærbar når man er gamer? du får meget mere power til billigere penge med en stationær, og det er meget billigere at opgradere periodisk så man har det hurtige hardware der giver de høje FPS
Avatar billede GylleG Nybegynder
08. april 2011 - 15:44 #8
Tak thomas
Sætter stor pris på dine svar. Nu er jeg blevet lidt klogere.

Hilsen Gustav