Avatar billede PePeng Nybegynder
06. april 2011 - 17:16 Der er 11 kommentarer

købeloven reparation

Jeg har købt en bærbar i expert, for ca 1 år siden.

lige siden jeg fik den har den hakket i musik/video/spil en gang imellem på random tidspunkter.

Har haft den til reparation 2 gange hos Asus og 1 gang hos Expert.

Hos asus mente de at det var software fejl og reinstallerede windows begge gange! jeg siger det til ekspedienten i expert. Og jeg spørger om jeg ikke har nogle rettigheder efter 3 gange? han siger så til mig at når de ikke kan finde nogen fejl, gælder det ikke som en reparation.

Er det virkelig rigtigt? eller er der nogle hajer som kan hjælpe mig med købeloven
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2011 - 17:57 #1
tilfældige fejl er meget svære at finde - og ingen ved jo, hvor meget du har haft startet, når maskinen hakker i det.
Typisk, så er bærbare med svagt grafikkort - så alm overbelastning er nok svaret, og så kan den ikke byttes.
Avatar billede PePeng Nybegynder
06. april 2011 - 18:12 #2
jamen, det kan da ikke være rigtigt at jeg ikke engang kan hører musik på min computer. uden at der skal komme en irriterende lyd og hakken. den har kostet 7000 kroner. med 4gb ram. ingen jeg kender har samme problem
Avatar billede PePeng Nybegynder
06. april 2011 - 18:18 #3
en computer der bliver overbelastet og resultere i lags, er den vel også en slags fejl? har spurgt på mange forummer. ingen med samme bærbar har det problem
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2011 - 11:04 #4
jeg kan ikke komme det nærmere uden at vide bare lidt om maskinen. Det kunne for den sags skyld være en eee-pc.
Nu kommer så, at den har kostet 7000kr - så er det en bedre model.
Hvilken model, og hvad har du på maskinen (fx også viruskontrol osv) samtidig med at du afspiller musik, og er det streamet musik hvilken net-forbindelse har du?
DATA, tak.
Hent HijackThis http://programmer.downloadcentral.dk/?HijackThis/Anti-Spyware/Sikkerhed/1014 og næste gang du hører musik der hakker i det, så kør Hijack samtidig, så du får en logfil over, hvad der kører på maskinen - så har vi noget at gå efter.

Derudover er Expert gal på den - hvis de ikke finder en fejl, så kan der godt være en - og de kan så vælge at ombytte maskinen.
Avatar billede PePeng Nybegynder
07. april 2011 - 13:36 #5
Computeren er en Asus N50VN

Display    15.4" (1280x800) WXGA - (1680x1050) WSXGA+
Operating System    Vista Home Premium
Processor    Core 2 Duo 2.0GHz - 2.53GHz
Memory    4GB ddr2
Hard Drive    250GB - 500GB Serial ATA (5400 RPM)
Graphics Card    NVIDIA GeForce 9650M GT 1GB

Vores net er vidst 8mbit bredbånd?

Jeg behøver ikke være på nettet for at hører musik? men det sker oftest når jeg laver andre ting imens at musikken spiller. oplever det også på youtube og i nogle spil.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2011 - 13:53 #6
hakket lyd - er det pauser, eller støj?
Avatar billede PePeng Nybegynder
07. april 2011 - 14:02 #7
Det er støj, men tror faktisk også at den pauser ? det forekommer også i grafikken sammetid som, med lyden

den siger den samme lyd 2 gange, meget hurtigt. og det er ikke en del af den lyd som er kørende på computeren.

Jeg havde tænkt mig at gå ned i Expert nu og klage igen. Har dokumentation på at den har været til reparation 3 gange.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2011 - 14:19 #8
Afhængig af din alder - medbring gerne en person over 25, der kan være 'vidne' på det sagte. Bare så du ikke er alene om klagen.
Avatar billede PePeng Nybegynder
07. april 2011 - 14:22 #9
Jeg er 20. okay tak, så vil jeg lige prøve at hive min far med derned!
Avatar billede PePeng Nybegynder
07. april 2011 - 18:25 #10
Nå, nu har jeg været nede med den. Og Expert ringede til Asus og gav dem specifikke oplysninger og sagsnummer. Efterfulgt af at Asus bedte om at få den ind igen.

Expert ekspedienten mente meget på at jeg ville få den ombyttet.

Havde nu håbet på at jeg ville få et nyt produkt, til samme pris værdig eller pengene tilbage.

får den tilbage om ca. 1 uge
Avatar billede PePeng Nybegynder
21. april 2011 - 12:00 #11
Nå, venter stadig på min bærbar. og har været nede og hører om jeg eventuelt ville kunne få pengene tilbage, og de mente ikke det var noget problem. De skulle bare lige have bærbaren tilbage fra reparationen først.

Claes57, du får bare dine points hvis du laver et svar :)