Avatar billede Tunpe Nybegynder
06. april 2011 - 12:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er det en "fejl" at spørge i flere fora på samme tid ?

- Om det samme ...

Der er, evig og altid,nogle typer, som bliver mopsede, hvis de finder samme spørgsmål stillet i et tilsvarende fora.

Så skal de lige komme med et sladre-link ...

Hvorfor nu det ?

Har man ikke ytringsfrihed/spørge/svare-frihed i Danmark ?

Måske får man emnet belust fra flere vinkler?
(Det er jo ofte formålet)

Og desuden, der er måske nogle eksperter, som er endnu mere eksperter på dette specifikke område, end på det forum, som man, åbenbart, helst skal holde sig til ...
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2011 - 12:18 #1
det kan man godt gøre - bare udlad at stille samme/enslydende spg flere steder i et forum.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
06. april 2011 - 12:20 #2
hvis du stiller dit spørgsmål her og på en anden side, så ser jeg ingen problemer. Stiller du det i flere fora på denne side, så er det lidt dumt... :-)

Men ja, nogen bliver da stødt, og fred være med dem, så får du bare hjælp af andre...
Avatar billede noltus Novice
06. april 2011 - 12:20 #3
Det kan jeg ikke se noget galt i,her på experten er de langt fra alle spørgsmål jeg har fået svar på,jeg har altid et spørgsmål ude flere steder,men husk at vende tilbage til spørgsmålene på de forskellige fora.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. april 2011 - 12:41 #4
Efter min mening burde man fortælle det, og gerne med links, hvis man spørger på flere fora på samme tid.

Nogle spørgsmål bruger jeg lang tid på at finde svaret på, og så føler man sig lidt misbrugt, når opretter selv lukker spørgsmålet med svaret "Jeg fandt løsningen på et andet forum inden du svarede".

Det handler lidt om respekt overfor de mennersker som bruger deres fritid på at hjælpe.

Og ja, jeg er en af dem som kommer med et "sladre-link" hvis jeg opdager det, og det har jeg tænkt mig at blive ved med......

Hvis man derimod gør opmærksom på at spørgsmålet er ude flere steder (med links) er det okay, efter min mening.

Men sådan er vi jo så forskellige.  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2011 - 16:36 #5
Enig med vejmand.
Og det er jeg fordi det nemlig er vigtigt at man får at vide hvad løsningen på problemet blev.
Det er jo det der er formålet med det. Er der en spørger det skriver "Jeg fandt selv ud af det" og lukker tråden, så vil jeg spørge vedkommende:
"Og hvad var så løsningen?"
Ellers kan man jo ikke bruge informationerne i tråden til noget som helst.
Avatar billede f-arn Guru
06. april 2011 - 20:37 #6
Hvis det drejer sig om et sikkerheds fora, vil "tråden" typisk blive lukket af en moderator.
Den kan også helt blive slettet. Det så jeg "me" gøre på 24 timer idag.
Avatar billede repox Seniormester
10. april 2011 - 21:42 #7
Hvis det er på samme forumsite mener jeg det er både meningsløst og et klart signal på manglende forståelse for hvordan det forum anvendes at man opretter samme spørgsmål i forskellige kategorier.

Er det to ens spørgsmål på to forskellige sites, ser jeg absolut intet problem i. Jeg 'sladrer' ikke om et identisk spørgsmål - i så fald ville jeg have lidt småtravlt i at linke fra det ene forum til det andet.
Det er ikke de samme kompetencer der er på det samme forum, hvorfor man kan få forskellige - men stadigt kompetente - svar. Og hvorfor skal man frarøve folk muligheden for at få alternative løsninger?

Det er efter min mening temmelig småligt at sidde og pege fordi man spørger mere end et sted.
Avatar billede Tunpe Nybegynder
21. april 2011 - 05:40 #8
Tak til alle !