Avatar billede n_j_b Nybegynder
05. april 2011 - 22:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP - Problem med SESSION's og php.ini

Kære eksperter.

Jeg får denne fejlmeddelelse i min browser.

Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0

Jeg har prøvet at rette fejlen således.

Jeg kan ikke finde en php.ini fil på min server.
Jeg har hentet en template til en php.ini fil, som jeg har kopieret ind i et notesblok dokument og gemt som php.ini
Filen har jeg uploadet i servermappen public_html

I php.ini har jeg sat:
session.bug_compat_42 = off
session.bug_compat_warn = off

Men fejlen bliver statig vist i browseren. Jeg har i øvrigt ingen forstand på php.ini

Jeg har en ide om at fejlen opstår fordi jeg bruger SESSION's på en måde man ikke længere kan bruge i PHP 4.2.3. Kan det passe?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede alphabits Nybegynder
05. april 2011 - 23:34 #1
Hvis du kun har ftp-adgang til din server, kan du næppe uploade en ny version af php.ini. Du kan prøve at sætte værdien i din php-kode istedet. Prøv at tilføje disse linjer øverst i dit php-script:

ini_set('session.bug_compat_42', '0');
ini_set('session.bug_compat_warn', '0');

Jeg tror det er vigtigt, at du sætter det øverst i dit php-script, hvis det skal virke.
Avatar billede n_j_b Nybegynder
05. april 2011 - 23:57 #2
Mange tak! Det virkede.

Kan du fortælle mig hvad der var galt siden fejlmeddelelsen blev vist?
Avatar billede alphabits Nybegynder
06. april 2011 - 01:07 #3
Skal være ærlig og indrømme at jeg ikke er helt klar over hvad der laver fejlen, men det er noget med at man i php 4.2.3 og tidligere kunne ændre i sine session-variable, ved at ændre i nogle tilsvarende globale variable. Det lyder skørt, men det er sådan jeg forstår forklaringen i dette svar: http://stackoverflow.com/questions/175091/php-session-side-effect-warning-with-global-variables-as-a-source-of-data. I php-versioner efter 4.2.3 har man lavet dette om, sådan at man kan slå muligheden fra ved at sætte session.bug_compat_42 til 0.
Avatar billede n_j_b Nybegynder
06. april 2011 - 08:50 #4
Okay. Tak for dine svar. Smid et svar, så får du point
Avatar billede alphabits Nybegynder
06. april 2011 - 09:39 #5
Svar :)