Avatar billede fredeuhr Nybegynder
05. april 2011 - 17:49 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Registreringsdatabase

Findes der programmer, hvori man kan redigere registreringsdatabasen med en mere intelligent søg og erstat funktion end i regedit.exe?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2011 - 18:39 #1
http://www.macecraft.com/

Dette er et betalingsprogram. Men fungerer fint efter min mening
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2011 - 18:41 #2
http://www.macecraft.com/ptlite/

En lidt foresimplet udgave som freeware
Avatar billede fredeuhr Nybegynder
05. april 2011 - 19:44 #3
Hej og tak for svar
Jeg har et tilsvarende program, der hedder MY PC TuneUp. De kan være udmærkede, men løser ikke problemet. Jeg ønsker et program, hvor jeg kan søge efter en bestemt streng, der ikkeer blevet fjernet ved en afinstallering og som forhindrer andre installationer.
Desuden søger jeg et program, der kan lave "verdens" mindste registreringsdatabase - altså en superhurtig database, der ikke skal slæbe rundt på alt muligt crap.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2011 - 19:54 #4
Du kan også med betalingsudgaven af jv16 søge efter en streng og også komprimere regidteringsbasen.
05. april 2011 - 19:59 #5
www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2011 - 22:49 #6
Hvis det er et sikkerhedsprogram du har problemer med findes der forskellige værktøjer på deres hjemmesider. Bla. Norton og AVG har disse removere der fjerner det der har med deres produkter at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2011 - 22:53 #7
Jeg bruger 3 rensere til min regbase:
CCleaner
WinxpManager
Evensoft Computer Repair

Og en batch fil til mine tempmapper: cleantempxp2k
Avatar billede fredeuhr Nybegynder
05. april 2011 - 23:06 #8
Tak for forslagene - det er desværre slet ikke i den retning jeg gerne vil. Alle disse såkaldte cleanere gør vist mere skade end gav. Senest opdage at det program jeg bruger(brugte - MYCTuneUp) fyldte mange tusinde linjer i registyreringsdatabasen - det var alle de såkaldte fejl som programmet havde fundet.
Nej, det jeg søger er en editor til at redigere i registreringsdatabasen. En editor, der er bedre end REGEDIT.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2011 - 23:16 #9
Det er rigtigt der er cleanere der kun er der for at tjene penge til dem der har lavet dem. Det har der været flere diskutioner om her på Eksperten.
Men CCleaner den fylder ikke filer ind selv den fjerner dem bagefter. Den er en af de bedste freeware regcleanere på markedet.
Avatar billede sedk0025 Nybegynder
20. april 2011 - 09:36 #10
Hej
Tak for alle svar. Desværre er det slet ikke den vej jeg ønsker.
Jeg undrer mig over, at der ikke findes et program, der kan lave min Windows superhurtig ved at fjerne ALLE helt unødvendige processer og programmer som Bill Gates har bestemt at alle har brug for.
Ved at lave en ganske tynd Windows kunne jeg forstille mig at jeg fik en væsentlig hurtigere programstart og afvikling.
Samtidig skulle dette program kunne rydde fuldstændig op efter afinstallering af diverse programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2011 - 06:45 #11
Afmelder overvågning, da jeg ikke kan hjælpe mere her.
Avatar billede sedk0025 Nybegynder
04. juli 2011 - 07:33 #12
OK