Avatar billede olpe Nybegynder
04. april 2011 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer er begyndt at låse (svarer ikke) efter kort tids surfing

Jeg bruger så at sige kun computeren til internet.

Jeg har nu pludselig fået følgende problem.

Når jeg er på nettet, så efter kort tids surfing låser Windows internet explorer pludselig og der står (svarer ikke) og der kan gå minutter hvor den blot står og tygger lidt, hvorefter der lige kommer gang i den i få sekunder hvorefter den igen låser.

Det er faktisk endda svært at komme ind i "start jobliste" for evt. at få lukket internet explorer ned, og jeg kan heller ikke rigtig komme ind og lukke computer ned på almindelig vis.

Den står blot og låser og tygger i den, og går det i så lang tid, at jeg mister tålmodigheden og må slukke på den hårde måde ved at holde tænd knap inde.

Nogen der har en idé hvad som er galt.

Jeg har lige fjernet alle midlertidige internetfiler og cookies, men det hjælper mig ikke.

Lige før jeg efterhånden helt opgiver at bruge computeren, da jeg ikke kan surfe ret lang tid, før jeg bliver nød til at lave en ny opstart af computeren.
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2011 - 20:01 #1
Prøv lige dette:
Start IE, klik på Funktioner, klik Internetindstillinger, klik på knappen SLET.
Sæt flueben i de 3 øverste linjer og klik på slet.

Klik på Faneblad Avanceret, klik på Nulstil

Og/Ellers:
Hent Ccleaner her > Klik ude til højre på "Download Latest Version".
http://www.filehippo.com/ (...)
Der er en manual her > http://www.spywarefri.dk/ (...)
Der er en lille forskel "Problemer" er udskiftet med "Register".
Sæt de flueben som vist i manualen punkt 11 inden du kører "Renser".

Lad programmer foretage en oprydning i Renser og Register, og lad den slette det den finder
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2011 - 20:05 #2
04. april 2011 - 20:14 #3
PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/olpe Point ude: 430 ? - husk lige at pænt vende tilbage / lukke ...
Avatar billede olpe Nybegynder
04. april 2011 - 22:31 #4
Ikke rigtig noget der virker. Stadig det samme.

Jeg kører trådløs, men det har vel ikke nogen betydning.

Jeg har pc startet i "fejlsikret tilstand" og så er der ingen problemer når jeg surfer, så låser internet explorer ikke (svarer ikke) og dermed låser hele computeren ikke...
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2011 - 20:13 #5
Har du opdateret maskinen med windows update og div. drivere?

Har du f.eks nogen firewall / nortoninternet security installeret ?
Avatar billede olpe Nybegynder
06. april 2011 - 21:03 #6
Ja jeg har Norton Antivirus installeret

Windows update kører engang imellem, hvor den finder opdateringer af og til som jeg så kører.
Avatar billede olpe Nybegynder
18. juni 2011 - 07:30 #7
Ingen løsning fundet