Avatar billede lch Nybegynder
04. april 2011 - 19:32 Der er 5 kommentarer

Problemer ved installation af XAMPP og Joomla

Jeg har for første gang prøvet at installere XAMPP på min nye (og første) bærbare der har Windows7. Jeg skal til at prøve mig lidt frem med Joomla og har derfor valgt at gøre det på denne måde. Fandt denne side http://help.joomla.org/ghop/feb2008/task048/joomla_15_quickstart.pdf som jeg vil prøve at gå efter.

Når jeg kommer til databasekonfigurationen som vist på side 8 i pdf-filen, så vil den ikke godtage at jeg skriver root som User name. What to do??
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2011 - 20:14 #1
har du startet xampp? dvs php og mysql som minimum?
ellers kan den ikke oprette noget.
Avatar billede lch Nybegynder
04. april 2011 - 20:19 #2
Når jeg starter Control Panel Application så kører Apache og MySQL.
Avatar billede lch Nybegynder
04. april 2011 - 20:22 #3
Hmmm, nu siger den: You have an error i your SQL syntax og så en hel smøre derefter. Skal jeg poste det herinde?
Avatar billede lch Nybegynder
04. april 2011 - 20:26 #4
Fylder noget, men så kan det måske bedre forstås:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'TYPE=MyISAM CHARACTER SET `utf8`' at line 29 SQL=CREATE TABLE `jos_banner` ( `bid` int(11) NOT NULL auto_increment, `cid` int(11) NOT NULL default '0', `type` varchar(30) NOT NULL default 'banner', `name` varchar(255) NOT NULL default '', `alias` varchar(255) NOT NULL default '', `imptotal` int(11) NOT NULL default '0', `impmade` int(11) NOT NULL default '0', `clicks` int(11) NOT NULL default '0', `imageurl` varchar(100) NOT NULL default '', `clickurl` varchar(200) NOT NULL default '', `date` datetime default NULL, `showBanner` tinyint(1) NOT NULL default '0', `checked_out` tinyint(1) NOT NULL default '0', `checked_out_time` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', `editor` varchar(50) default NULL, `custombannercode` text, `catid` INTEGER UNSIGNED NOT NULL DEFAULT 0, `description` TEXT NOT NULL DEFAULT '', `sticky` TINYINT(1) UNSIGNED NOT NULL DEFAULT 0, `ordering` INTEGER NOT NULL DEFAULT 0, `publish_up` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', `publish_down` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', `tags` TEXT NOT NULL DEFAULT '', `params` TEXT NOT NULL DEFAULT '', PRIMARY KEY (`bid`), KEY `viewbanner` (`showBanner`), INDEX `idx_banner_catid`(`catid`) ) TYPE=MyISAM CHARACTER SET `utf8`
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2011 - 08:57 #5
det kan være en af de ting, der er opdateret i den nyeste version (1.6 er lige udkommet) http://www.joomla.org/download.html
prøv den (xampp er ok installeret)