Avatar billede GeoDk Nybegynder
04. april 2011 - 19:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASUS - M4N78

Jeg er så "heldig" at mit bundkort gik ned :/
men heldig at en kammerat havde et ASUS M4N78 til og ligge, med amd phenom processor.

Jeg har så et problem med min hardware, jeg har 5 sata porte på bundkortet, 4 af dem til harddiske, og en til dvd brænder.
Problemer er at jeg kun kan finde 2 harddiske? har været inde i administrer harddiske og i bios, kan ikke finde ud af hvorfor jeg ikke kan se dem? jeg har windows 7 32 bit, nogen der ved hvad jeg kan/skal gøre.

Planen er at jeg skal have en sata controller med 4 porte mere - PCI kort

Håber der er nogen der kan hjælpe.
04. april 2011 - 19:15 #1
Først og fremmest skal de ses i BIOS, uanset hvilken OS du iøvrigt kører med ...

Prøv alle kombinationer én af gangen, med en KOLDstart imellem hver og check i BIOS...
Avatar billede GeoDk Nybegynder
05. april 2011 - 16:06 #2
Jeg er helt med i den første sætning derefter :s what?
Jeg har lige nu 4 stk i, 2 kan finde i bios, jeg kan se der er 5 porte men intet registret der inde? skal jeg tage nogen billeder eller?
05. april 2011 - 18:20 #3
Prøv én Harddisk én af gangen i hver af de 5 (?) SATA porte.

Simpelthæn et 'skema' ->

Kun HD1 i Port1 -> Bios ?
Kun HD1 i Port2 -> Bios ?
Kun HD1 i Port3 -> Bios ?
Kun HD1 i Port4 -> Bios ?
Kun HD1 i Port5 -> Bios ?

Kun HD2 i Port1 -> Bios ?
Kun HD2 i Port2 -> Bios ?
Kun HD2 i Port3 -> Bios ?
Kun HD2 i Port4 -> Bios ?
Kun HD2 i Port5 -> Bios ?

Kun HD3 i Port1 -> Bios ?
Kun HD3 i Port2 -> Bios ?
Kun HD3 i Port3 -> Bios ?
Kun HD3 i Port4 -> Bios ?
Kun HD3 i Port5 -> Bios ?

Kun HD4 i Port1 -> Bios ?
Kun HD4 i Port2 -> Bios ?
Kun HD4 i Port3 -> Bios ?
Kun HD4 i Port4 -> Bios ?
Kun HD4 i Port5 -> Bios ?
Avatar billede GeoDk Nybegynder
05. april 2011 - 19:04 #4
Sorry men er lidt dum til det her.
Hvad skal jeg skrive der ved ?
er det for at se om den registrer det eller?
05. april 2011 - 19:15 #5
...se om den registrer det eller... JEPS !!!
Avatar billede GeoDk Nybegynder
05. april 2011 - 22:44 #6
Det vil jeg prøve :) skriver lige hvis det virker så du kan få nogen flere point :)
Avatar billede GeoDk Nybegynder
05. april 2011 - 23:27 #7
Problem løst.
skift bios til achi, sæt den rigtige disk til port 0 og formater :)
06. april 2011 - 06:39 #8
Ping...

(Dette er så et [svar] ...)