Avatar billede skalerbar Nybegynder
30. juli 2001 - 23:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Maksimere tv-skærmbillede

Jeg har et ASUS V7100 /t.
Når jeg ser DVD eller andet på mit tv (svhs-svhs), går billedet på tv\'et ikke helt ud til kanten.
Hvordan sættes de forskellige \"settings\" for opnå dette?
(Bruger ASUSDVD)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 23:15 #1
Hvis du kender opløsninger under TV skal du ændre det ved at skifte til den opløsning i Skærm/Indstillinger. Prøv at ændre V-frekvensen til en højere eller lavere Hz.
Det gør du med alle opløsninger og du kan stille på monitoren så det fylder hele billedet ud, så skulle det virke!
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 23:18 #2
Start med at stille din monitor til default og start med 600x480, juster på monitor til du er tilfreds, så kan du tage 800x600, juster på monitor til du er tilfreds. Det fortsætter du med til alle opløsninger er gennemgået.
Avatar billede skalerbar Nybegynder
30. juli 2001 - 23:22 #3
Retaxes har du messenger ? kunne godt bruge lidt online hjælp (helst i morgen)
Avatar billede makse Nybegynder
30. juli 2001 - 23:23 #4
Prøv at hente programmet TVTool. Det kan normalt klare disse problemer.
Link: http://www.tvtool.de/index_e.htm
Avatar billede skalerbar Nybegynder
30. juli 2001 - 23:26 #5
Retaxes Prøv lige at omformulere dit 1. svar. Det er sandsynligvis rigtigt, men en smule uklart hvad du mener.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 23:28 #6
Prøv lige den makse henviser til, det kan være en nemmere måde.
Ikke fordi jeg ikke vil hjælpe, men jeg sidder og lægger sidste hånd på et blad trykkeren skal have på onsdag.
Avatar billede superanden Nybegynder
30. juli 2001 - 23:29 #7
Du skal altid køre i 800*600 på din computer når du skal køre det over på dit TV For et TV køre altid i 800*600
Avatar billede legende Nybegynder
31. juli 2001 - 13:08 #8
Det er desværre ikke sandt! Find ud et TV som kører 800x600 så mail til. Mange grafikkort kører 800x600 når de sender outputtet ud over tv-out.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. juli 2001 - 13:16 #9
Jeg kan se at TV-out er i opløsningen 800x600, stil din monitor så du får et optimalt billede og gem det.
Din monitor har enten nogle knapper for højde/bredde m.m. eller en indbygget softindstilling og det er dem du skal bruge, husk blot at gemme indstillingen for hver opløsning, start med 640x480 til skærmen er udfyldt, gem indstillingen og fortsæt med 800x600. Gennemgå alle de opløsninger din skærm kan klare og gem indstillingen hver gang, så får du den samme størrelse.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. august 2001 - 15:57 #10
Takker for pointene ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. august 2001 - 15:58 #11
I tilgift kan du få en link til Nokia test program, der kan du få styr på alle parametrene på monitor.

http://www.nss.pl/download/nokia-monitor-test/