Avatar billede renelp Nybegynder
03. april 2011 - 12:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

EXEL formler

Jeg har kopieret "Exel hjælp" egne forslag til løsning af formlen If AND THEN:

=HVIS(OG(A2>A3, A2<A4), "OK", "Ikke OK") Hvis 15 er større end 9 og mindre end 8, returneres "OK" (Ikke OK)

og har forenkelt den:
if(AND(A2>16, A2<7), "OK", "ikke Ok")

men lige meget hvad jeg har prøvet så kommer der en fejlmeddelse om at formlen indeholder fejl???
Avatar billede anlu Nybegynder
03. april 2011 - 12:24 #1
Hvis du kører med danske "regional settings", så skal du bruge semi-kolon i stedet for komma til at adskille paramtrene til funktionerne.
Avatar billede renelp Nybegynder
03. april 2011 - 12:28 #2
Det var det! jeg var ellers ved at blive sindsyg over det. send svar for point
Avatar billede renelp Nybegynder
03. april 2011 - 12:42 #3
Nu fik jeg en fejl der hedder #navn på denne formel:

=IF(AND(A6="x"; D6="x");F6*2)
Avatar billede renelp Nybegynder
03. april 2011 - 12:47 #4
Der kom jeg til at blande engelsk og dansk igen - "hvis" "og" skal bruges!
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2011 - 12:49 #5
Siger du at =HVIS(OG(A6="x"; D6="x");F6*2) ikke virker?
Den virker her........
Avatar billede anlu Nybegynder
03. april 2011 - 12:56 #6
Så vidt jeg forstår, kom det hele til at virke med semikolon og danske formelnavne?
Avatar billede renelp Nybegynder
03. april 2011 - 13:20 #7
anlu --> lige netop, jeg skulle lige fatte det først :)
Avatar billede anlu Nybegynder
03. april 2011 - 13:51 #8
super :o)