Avatar billede heyza_dk Nybegynder
02. april 2011 - 22:48 Der er 1 kommentar

Liveopdatering

Hejsa
Nogen der enten kan hjælpe med et par sider om hvordan man laver et liveopdateringssystem, ala det eb.dk eller tv2.dk bruger i feks forbindelse med superligakampe.
Jeg tænker på der hvor det er muligt meget enkelt at have en standard tekst og derefter markerer man en spiller af som feks har gjort den ting i en kamp?
Alternativt kan det være et script
Avatar billede danco Nybegynder
03. april 2011 - 09:48 #1
I princippet er det jo super enkelt. Du har en tabel i din database som du hele tiden smider informationer op i.
Markeringen af en spiller vil kræve at du har en tabel med holdnavne og derefter en tabel med spiller navne med en fremmednøgle til holdet og derefter kan du smide spillerens ID ind på den "nyhed".