Avatar billede hejhej3516 Nybegynder
02. april 2011 - 19:00 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

er wi-fi internet på mobilen gratis?

jeg har lige købt en sony erricson x10 mini og jeg har slået det trådløse til og det virker.... men jeg ved ikke om det er gratis kan det godt koste penge selvom jeg har slået trådløst til???

jeg håber på et hurtigt SVAR
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2011 - 19:20 #1
Hvis du KUN bruger trådløst, er det gratis at bruge nettet.
Vil dog alligevel anbefale en datapakke fra din udbyder, da det er set (arbejder for et større teleselskab) at der ind i mellem sker uheld hvor folk ikke er på det trådløse alligevel, selv om de tror de er.
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2011 - 19:20 #2
Hvis du henter data osv. over dit WIFI ned på telefonen, så er det "gratis" på telefonabonnementet der er tilknyttet telefonen - det vil sige at du henter IKKE data via telefonens abonnement men belaster det WIFI du er koblet på og data betales via WIFI.
Avatar billede Olsiebols Nybegynder
02. april 2011 - 19:21 #3
Nej det koster ikke ekstra penge... Det vil kun koste penge hvis du havde "3G" på :-)

Wi-fi er noget du betaler et firma, for at du kan få flere enheder til at kunne komme på internetet. :-)
Avatar billede sifuentes Nybegynder
02. april 2011 - 23:56 #4
Gud fader bevares? Sikke nogle svar.

Hvis du er sikker på at din enhed ikke er hooket op på naboens "non flatrate" forbindelse, så tror jeg ikke du kan imødese en stævning for uretmæssig indtrængen og misbrug, en forseelse der kan koste meget dyrt.

Men jeg syntes helt afgjort at det vil være en hamrende god idet om du fik en rigtig mand til at finde ud af hvordan lortet forbinder dig til internetet, inden du laver for meget lort.

Der findes software som kan trace dit netkorts MAC adresse (Wireshark)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 07:56 #5
Gud fader bevares? Sikke nogle svar.

Hvad er da så galt i dem ??

Vi kunne jo også sige ved dit "tyv tror hver mand stjæler"
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
03. april 2011 - 09:29 #6
#4
det er da ligegyldig hvad hans MAC er
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 14:39 #7
#4
Spørgsmålet lyder:
jeg har lige købt en sony erricson x10 mini og jeg har slået det trådløse til og det virker.... men jeg ved ikke om det er gratis kan det godt koste penge selvom jeg har slået trådløst til???

jeg håber på et hurtigt SVAR

Du svarer:
Gud fader bevares? Sikke nogle svar.

Hvis du er sikker på at din enhed ikke er hooket op på naboens "non flatrate" forbindelse, så tror jeg ikke du kan imødese en stævning for uretmæssig indtrængen og misbrug, en forseelse der kan koste meget dyrt.

Men jeg syntes helt afgjort at det vil være en hamrende god idet om du fik en rigtig mand til at finde ud af hvordan lortet forbinder dig til internetet, inden du laver for meget lort.

Der findes software som kan trace dit netkorts MAC adresse (Wireshark)

Jeg har læst din kommentar 3 gange, og kan kun konkludere at du kommenterer i et forkert spørgsmål, for din kommentar har intet med spørgsmålet at gøre :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 14:44 #8
Spørgsmålet kan stilles op sådan her:
Jeg har en Sony Ericsson X10 Mini, med indbygget wifi.
Jeg har dog intet data i mit abb. så derfor vil jeg gerne vide om det kan koste penge at bruge nettet via WiFi, da datatrafik over mobilen normalt koster 10 kr. pr. Mb uden datapakke.

Derfor kan jeg ikke se relevansen ved #4 :)
Avatar billede sifuentes Nybegynder
03. april 2011 - 15:09 #9
Overskriften siger: "er wi-fi internet på mobilen gratis?"

Er vi enige om at wi-fi er synonymt med:

http://da.wikipedia.org/wiki/WiFi

Hvilket betyder at en evt. betaling vil påfalde den person som har stillet accesspointet op og som spørgeren har valgt at hooke op på.

Det er jo ikke en APN forbindelse han har slået til? Eller er der noget jeg bare ikke har opfattet?
Avatar billede sifuentes Nybegynder
03. april 2011 - 15:11 #10
Spørgeren fortæller jo ikke noget om hvem accesspointet tilhører, eller hva'?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 15:12 #11
Jeg ved ikke hvad du snakker om???!!

Ja det er synonymt med http://da.wikipedia.org/wiki/WiFi

Han har en trådløs router, som han kobler op på via WiFi.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 15:13 #12
#10 nej, men mon ikke det er hans egen trådløse router :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. april 2011 - 15:26 #13
Jeg må give sifuentes lidt ret her.
Efter min mening lyder det ikke helt som om spørger er klar over hvad "det trådløse" egentlig er.
Hvis spørger var helt klar over det, virker det rimelig oplagt at det ikke længere har noget med mobilabonnementet at gøre, og dermed er spørgsmålet til dels overflødigt.
Derfor kunne det godt lyde som om spørger ikke selv har en trådløs router, men blot har koblet op til den der måske var øverst på listen over access points.

Derfor er jeg enig i sifuentes med at det bør sikres at spørger er klar over hvad WIFI egentlig er, og at spørger bruger sin egen forbindelse.

At det så måske ikke var den mest venlige formulering sifuentes kom med er så noget helt andet...
Avatar billede sifuentes Nybegynder
03. april 2011 - 15:26 #14
Spørgeren skriver: "jeg har slået det trådløse til", men ikke et ord om hvad det omfatter.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
03. april 2011 - 15:37 #15
Jeg skal gerne medgive at jeg var lidt hvas i mælet, hvilket skyldes min viderværdighed over det upræcise spørgsmål.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 15:43 #16
Jamen så lad os vente på hejhej3516.
Jeg synes nu nok spørgsmålet er nemt at forstå, men det er måske nok fordi jeg hører det samme spørgsmål flere gange daglig... :)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 15:43 #17
Hold da op en omgang det nu er blevet til og "Gud fader bevares? Sikke nogle svar"

Men henviser blot til #2
Avatar billede sifuentes Nybegynder
03. april 2011 - 15:44 #18
En god artikel som måske har interesse?:

http://newz.dk/maaske-ulovligt-at-benytte-andres-ubeskyttede-wi-fi
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 15:50 #19
#2 er jo blot samme svar som i #1 :)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 16:00 #20
#19 > mit er jo meget nemmere at forstå, pænere skrevet osv. - derfor det tog 6 sekunder længere end dit :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2011 - 16:07 #21
haha ok ;)