Avatar billede masteraaen Novice
02. april 2011 - 12:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Database i mdf-fil

Hej.

Jeg skal til at have konverteret en database med dokumenter, der hedder Docs Open.

Jeg skal have flyttet alle dokumenterne, og så skal deres meta-data, såsom emne, journalnummer, arkivnøgler, forfatter osv. flyttes med.

Det er ikke noget, jeg kommer til at kunne udføre uden hjælp, men jeg vil i første omgang gerne lige se, hvordan data ligger.

Jeg kan fint tilgå de enkelte tabeller i Docs Open, f.eks. med journalnumre osv. men selve dokumentdatabasen, synes jeg ser ud som om ligger i en mdf-fil.

Er det normalt? Og er det noget med, at jeg skal lave en image-fil ud af dette for at kunne se data? Det virker i mine øjne lidt underligt, at data ligger sådan, så jeg er ikke sikker på, det kan passe.... Hvorfor ligger det ikke bare i tabeller i sql?

Er der nogen, der har et godt råd til, hvordan jeg kan komme videre - f.eks. hvordan jeg kan arbejde med sådan en mdf-fil, hvis I godt mener det kan passe, at data ligger der.

(Selve dokumenterne ligger så vidt jeg kan se i et filsystem, baseret på windowsmapper, men jeg forventer at mdf-filen er en oversigt af en slags, hvoraf det fremgår, hvilke dokumenter i filsystemet, der har tilknyttet hvilke meta-data)....
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2011 - 19:46 #1
En MDF fil er en SQLServer fil og kan kun tilgaaes gennem SQLServer.
Avatar billede masteraaen Novice
02. april 2011 - 21:44 #2
Hvordan får jeg så hul på at se de data der ligger deri?
Avatar billede masteraaen Novice
02. april 2011 - 21:46 #3
Jeg har et site, hvor der er sql-databaser på.
Kan jeg importere en kopi til det site og så tilgå den via php-admin eller sådan noget?

Kan man ikke også se en del via Access???
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2011 - 21:52 #4
Den skal vaere attached til en SQLServer og saa tilgaar du via SQLServer.
Avatar billede masteraaen Novice
02. april 2011 - 22:17 #5
Det siger mig ikke noget - at den skal være attached til en sql-server. Hvordan bliver den det?

Findes der evt et link til en "manual"?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2011 - 22:37 #6
Foerste spoergsmaal er jo om du har en SQLServer koerende.

Al dokumentation for SQLServer er online:
  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms130214.aspx

Men den er nok for omfattende til dit brug.
Avatar billede masteraaen Novice
02. april 2011 - 23:19 #7
Det har jeg ... en ms sql.

Jeg har også fundet ud af, at jeg har MS SQL server studio 2005.

Fra denne kan jeg åbne nogen andre databaser, vi har, som allerede var sat op i det program.

Ved du, om jeg bare kan tilgå den omtalte database fra dette program, og evt. hvordan jeg gør? Det er vigtigt, at jeg ikke ødelægger filen/optager den, så den ikke kan bruges, for vi bruger stadig Docs Open i hverdagen....
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2011 - 23:32 #8
Du kan lave en kopi og lege med den.

Der må være en option i Studio til at attache en MDF fil. Efter dette bør du kunne tilgå databasen normalt.
Avatar billede masteraaen Novice
02. april 2011 - 23:39 #9
Hej Arne

Jeg tror "det spiller".

Tusinde tak - nu kan jeg snart komme videre i mit liv :-)

Vil du lave et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2011 - 00:00 #10
svar
Avatar billede masteraaen Novice
03. april 2011 - 00:03 #11
Åh, hvor er det godt det her. Nu har jeg alle tabeller, data osv. lige ved hånden - kan se at alt det jeg gerne vil, det kan lade sig gøre.

Skønt!