Avatar billede ulrik28 Nybegynder
31. marts 2011 - 21:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Autonummerering af billetter

Hej
Jeg står i den situation at jeg er blevet ansvarlig for at designe nogle billetter til et event jeg er med til at arrangere.
Jeg har lavet billetterne i Photoshop CS5 og de er i kreditkortstørrelse. Problemet ligger så i at dem der står bag arrangementet gerne vil have numre på billetterne, og da der skal laves 300 billetter føler jeg ikke for at sidde og gøre dette manuelt.
Da billetterne som sagt er ret små kan der være 9 af dem på et A4 ark.
Jeg har forsøgt at komme frem til en løsning via google og har nu brugt en del tid på at forsøge i inDesign, Publisher og diverse andre programmer, men det er endnu ikke lykkedes. Desværre.

Er der nogle der kan hjælpe mig med det? Jeg har adgang til Adobe CS5 Master Collection igennem min skole, så jeg har mulighed for at bruge de fleste programmer !

Jeg takker på forhånd og håber at der sidder en der kan hjælpe mig !
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. marts 2011 - 21:49 #1
På et trykkeri har man jo maskiner til den slags. Jeg tror også der er noget printer-software der kan klare det, men det er også i den avancerede og dyre ende.

Skal du selv printe dem? Så vil jeg nok bare lave det manuelt. Du kan opsætte billetterne på et A4 ark og indsætte nummereringen ved at skrive det i et tekstfelt.

En anden måde er, at lave 300 ens sider i et InDesign dokument hvor man lader InDesign sætte automatisk sidenummerering. Du eksportere de 300 sider til en PDF og derefter opsætte PDF siderne i et InDesign dokument i A4 størrelse.

Begge løsninger kræver lidt manuelt arbejde :-)
Avatar billede pstidsen Novice
31. marts 2011 - 21:54 #2
Meget lidt manuelt arbejde:

Det du skal bruge er: Word og Excel!!!!!!! WHAT!?!?

Start i Word: Forsendelser--->etiketter i gruppen opret---->indstillinger---->ny etiket--->udfyld med de rigtige mål---->ok---->ok--->nyt dokument

Så laver du etiketten som den skal være og så går du ind i excel og skriver:
1 i A1
2 i A2
og så videre derned af til 300 (hvis du ikke ved hvordan du gør det hurtigt så skriver du først 1 i A1, så 2 i A2 og markerer de to felter og trækker ned til 300)
Gem dokumentet!!

Tilbage til word: forsendelser--->vælg modtagere i gruppen start brevfletning--->brug eksisterende liste--->vælg din excel fil--->vælg det rigtige ark---->ok

Så trykker du ind i den først etiket og trykker "indsæt fletfelt", gå til det næste felt og vælg "regler" og så "næste post" og derfor "indsæt fletfelt". Udfyld alle (undtagen den første) etiketter på samme måde som den 2. etiket.

Så trykker du "afslut og flet" og "rediger de enkelte dokumenter" og til sidst "ok"

VOILÁ!!!

Ved mig skulle jeg lige lave etiketten hvor der skal stå 1 på selv.

(denne guide er til 2007 og 2010!)
Avatar billede ulrik28 Nybegynder
31. marts 2011 - 23:18 #3
Det funger bare med Word !
Jeg siger rigtig mange tak for hjælpen !
Smid et svar så du kan få points ! ;)
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. april 2011 - 03:11 #4
Word! Tsk! Jeg græmmer mig :D
Avatar billede mansfield Nybegynder
01. april 2011 - 09:45 #5
You can use Adobe bridge to transform them to PDF files with page numbers on. I don't know if this is the most efficient way.
Avatar billede larsini Seniormester
01. april 2011 - 11:09 #6
avery design pro er gratis og er lige præcis det program du skal bruge til at designe og nummerere dine billetter med - rasende nemt at bruge (også til visitkort)
Avatar billede pstidsen Novice
01. april 2011 - 16:45 #7
Takker for point.

mansfield: this is a danish forum. Please write danish
Avatar billede larsini Seniormester
01. april 2011 - 18:25 #8
#4 helt enig, det er for bøvlet med word navnlig når der findes software netop beregnet til opgaven - nærværende indlæg blot til orientering for andre som måtte læse med
Avatar billede pstidsen Novice
01. april 2011 - 18:48 #9
Hvad er mest bøvlet?

Bruge et program som de fleste har og kender

eller

Downloade et nyt program, lære det at kende?? Den er svær...

Nu har jeg lige prøvet avery design pro 5. Hvis man laver mange etiketter er det måske et meget godt program. Brevfletningsmetoden har dog MANGE flere muligheder. Der kan du jo skriver navne, adresser osv. osv. osv.

Konklusion: I DETTE tilfælde ville det nok have været bedre at bruge avery design pro HVIS man havde det installeret, ELLER hvis man skulle bruge det flere gange.

I NÆRMEST alle andre tilfælde vil brevfletning med word/excel være bedst!
Avatar billede larsini Seniormester
03. april 2011 - 09:18 #10
#9 jeg er helt enig, men til visitkort og til enslydende billetter i visitkortformat med fortløbende nummering er avery ret smart ret handy ;-)