Avatar billede submann Nybegynder
31. marts 2011 - 09:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min Windows cd er væk

Hej

Jeg har fået mig et problem, jeg har fået smidt min Windows cd væk og skal bruge den nu.

Er der et sted man kan downloade "Windows Vista Home Basic 32 bit" ?

Det skal ikke være noget crack eller noget, jeg har jo nøglen bag på computeren og den skal bruges på arbejde.

Tak
Submann
Avatar billede madand Nybegynder
31. marts 2011 - 09:59 #1
Mener faktisk det er muligt at ringe til MS og spørge om de vil sende dig en CD uden key, da du selv har en.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2011 - 09:59 #2
Desværre, du må nok ringe til Microsoft.
Avatar billede VillumH Nybegynder
31. marts 2011 - 10:09 #3
Ellers spørg Jeres IT mand på arbejdet om han ikke har en du kan låne.
Bruges den til arbejde er han sikkert interesseret i at den er OK.
Avatar billede Blandy Praktikant
31. marts 2011 - 11:45 #4
Ved ikke med lovgivningen, hvis du henter en pirat kopi, men bruger en lovlig licens som du har redeligt betalt for. Normalt taler man om misbrug af windows medier pga licensen. Så i princippet er det ikke ulovligt at hente en piratkopi af windows medie, bare man har den nødvendige licens på lovlig vis.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2011 - 11:52 #5
I princippet er det Ulovligt at hente en piratkopi ;o)
Desuden ved man heller ikke hvad man får som "bonus", på den skive. Så til et firma, NEJ... Dårligt forslag, Blandy.
Avatar billede submann Nybegynder
31. marts 2011 - 21:05 #6
Jeg takker for jeres hjælp.

Jeg har ringet til Microsoft som ikke ville hjælpe mig, det var et job for Acer sagde de...
Acer ringer så tilbage engang når der er en ledig medarbejder inden for 2 dage (Damn en telefon kø siger jeg bare)

Det er ikke en firma betalt computer (skulle jeg nok have sagt fra starten) så de har ikke en cd.

Tænkte faktisk på det med en kopi, men ville ikke tage nogle chancer.

Lig svar så jeg kan få lukket... ;o)
Avatar billede submann Nybegynder
01. april 2011 - 09:50 #7
Så ringede Acer.

Jeg kan da lige sige til lidt info at de vil have 400,- for at sende en ny, lidt frækt når man har betalt for Windows en gang.

Han sagde også at jeg bare kunne finde en anden med en Windows Home Basic og så bare bruge den med min egen key, det skal bare være en OEM disk.
Avatar billede submann Nybegynder
15. april 2011 - 16:36 #8
Lukker...

Tak for hjælpen...
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2011 - 20:53 #9
hej submann !!!

windows vista anytime upgrade dvd

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/products/anytime-upgrade

Windows Vista anytime upgrade dvd from ISO

http://forums.mydigitallife.info/threads/23460-Windows-Vista-anytime-upgrade-dvd-from-ISO

eller

Microsoft Windows Vista Anytime Upgrade Pack with SP1 [Home Premium to Ultimate] [Old Version]
by Microsoft
Platform: Windows Vista

se List Price: $159.00
Price: $119.99
You Save: $39.01 (25%)
o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o

In Stock.
Ships from and sold by RetailSoftware.

Only 7 left in stock--order soon.

2 new from $119.99

System Requirements
Platform:  Windows Vista
Media: DVD-ROM
Item Quantity: 1
› See more system requirements