Avatar billede Taurwar Nybegynder
30. marts 2011 - 23:42 Der er 11 kommentarer

Virus i tastatur Layout

Jeg har et problem med min taster funger , heller ikke i Fejlsikker . og er sikker på min tastatur indstillinger er på danske. og har prøvet at geninitaller mit win7. hvor den ligger det oven i . ved du hvad det kan være har kigget rundt omkring. nogle tror det er virus. men har prøvet med flere forskellige programmer til den slags .

kan være jeg skal ud i at formater mit c drev. og ligge windows på helt fra nye..

Håber at der er en der sider med svart

Det er tasterne fra ½ til backslash delete den ene shift .

Vis det hjælper er det en gx740
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 23:53 #1
Hvis du kun laver en reparation af Windows forsvinder virus ikke, Installationen overskriver bare Windows filerne med nye og bibeholder resten.
Har hørt om at på nogle bærbare der ændrer tasterne sig når man bruger en fn+num lock. Ved dog ikke om det er det der er tilfældet her. Kender ikke selv til dette da jeg sidder ved stationær pc med Xp. Er der også fejl i enkelte bogstaver?
Prøv at se i din manual om disse kombinationer.

Et godt program til at scanne for malware er dette:

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

Prøv at køre en tur med det hvis du ikke har gjort det.
31. marts 2011 - 06:40 #2
For at dele problemet (Hardware / Software) ->
Boot op på andet bootbar medie og prøv omtalte taster der...
Avatar billede Taurwar Nybegynder
31. marts 2011 - 09:38 #3
Her prøvet at bruge fn+ num sker ikke noget . men er også min fn taster og f knapper. men de virker når du start bærbar op . fx vis jeg skal tryk f3 for recory.

karise_larry

Er ikke kloge nok til at forstå dit svar , kan du formuler det på en anden måde
Avatar billede Taurwar Nybegynder
31. marts 2011 - 09:39 #4
Nogle gang er det også bugstaver og pil til venstre
31. marts 2011 - 09:55 #5
Start op på din (et eller andet) Windows Instalations CD.
Et eller andet tidspunkt undervejs er der mulighed for at "skrive" / bruge piletaster / ...

Går det godt ?

Du skal ikke begynde at slette / 'formatere' / instalere !!! Det er kun for at prøve tasterne UDEN at dit nuværende system er startet!!!
Avatar billede Taurwar Nybegynder
31. marts 2011 - 10:58 #6
Har ikke en windows installation cd. for en i morgen.

Men har kørte det Recovery og installer Win 7 hvor den lægger det oveni . da jeg var ind i steup til Recovery var det stade galt.

ved ikke om det er det samme som at bruge en win 7 cd. men eller prøver jeg at det i morgen for der for jeg en .
Avatar billede Taurwar Nybegynder
31. marts 2011 - 11:00 #7
har prøvet at kigge på msi hjemmeside men kan ikke finde en manual hvor der strå noget om fn+numlock tast
31. marts 2011 - 11:43 #8
... da jeg var ind i steup til Recovery var det stade galt... - så er det jo ikke SOFTWARE fejl!

Bærbar ?
Stationær ?

Fejl (hardware) på tastatur !!!
Avatar billede Taurwar Nybegynder
31. marts 2011 - 11:52 #9
Det er en Gx740 Med I5

Bærbar Msi
Avatar billede Taurwar Nybegynder
31. marts 2011 - 11:55 #10
MSI GX740 065NE
31. marts 2011 - 21:55 #11
Fejl (hardware) på tastatur !!!