Avatar billede McSmokes Nybegynder
29. marts 2011 - 15:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til gaming. Kan det gøres bedre?

Så er Feriepengene rullet ind og de skal spenderes. Skal bruge en bærbar til at spille diverse gamle, nye og kommende spil på. Har fundet nedenstående bærbar som koster ca. 9500,- kroner. Kan det gøres billigere bedre eller er det så godt som det kan blive til prisen?

Bildschirm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Glare-Technologie
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 2630QM / 6MB L3 Cache, 2.00GHz - 2.90GHz Turbo Modus [+49€]
Speicher: 6 GB - 1 x 4096 MB 1x 2048 Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz [+79€]
Grafikkarte: NVidia GeForce GTX 460M mit 1,5 GB GDDR5 Speicher und DirectX 11
Festplatte: 320 GB 7.200 U/Min SATA [+19€]
DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Avatar billede Killerfruit Nybegynder
29. marts 2011 - 15:40 #1
Prøv at kigge på eksperts hjemme side så en rigtig gode asus 17,4"
Med det samme"næsten" til 7000kr
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/0884840791652.aspx
Avatar billede Killerfruit Nybegynder
29. marts 2011 - 15:44 #2
Avatar billede Repo1980 Nybegynder
29. marts 2011 - 15:51 #3
Bare lige et heads up. kan se det hele står på Tysk, vær opmærksom på hvilket tastatur layout du får.. ville være træls med tysk :/
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2011 - 17:15 #4
Det er en ganske fin og fornuftig gamer maskine, det har et rigtig godt grafikkort der kan klare spil.

Det er mile vidt foran det grafikkort der er i den Asus den hevises til i indlæg #2
Hhv. et Class 1 kort og et Class 2.

Geforce GTX460M:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-460M.33612.0.html

Geforce GT540M (ASUS)
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html

Skal det være en 15,6" du er ude efter ?
17,3" Asus med samme processor og grafikkort osv. :
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4661923
Avatar billede McSmokes Nybegynder
29. marts 2011 - 17:31 #5
tak for indlægget killerfruit, men grafikkortet halter lidt på dit forsvar.
Godt alternativ Haverslev, men må helst ikke overstige 10.000 kroner. om det er 15,6 eller 17,3 er underordnet, bare jeg får så meget ydelse som muligt for de penge jeg nu engang har. (og ja tastaturet er dansk på den jeg selv har fundet).
Avatar billede McSmokes Nybegynder
29. marts 2011 - 19:15 #6
Hvis der ikke er andre indvendinger tror jeg at jeg vil investere i den jeg havde fundet.
Avatar billede haverslev Novice
30. marts 2011 - 08:22 #7
Enig at det er et godt valg.

Du kan få nogle 15,6" maskiner her i DK til ca. 8500 kr. med samme Geforce GTX460M grafikkort, men de er så desværre kun med Core I5 processor på hhv. 2,53GHZ eller 2,66Ghz - det vil sige kun dual core processor og ikke quad core som I7.

Et alternativ i 15,6" klassen, kunne være denne Acer, den har dog kun en Core I7 på 1,6Ghz > 2,8GHZ
Til gengæld har den så et betydelig bedre grafikkort en alle de andre der er nævnt i spørgsmålet - et Ati Radeon HD5850
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4181525

Grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5850.23069.0.html
Avatar billede McSmokes Nybegynder
01. april 2011 - 20:44 #8
Spændende alternativ ! hvad for en ville du anbefale ?
Avatar billede McSmokes Nybegynder
01. april 2011 - 21:11 #9
ej forresten . Den har kun 5400 rpm harddisk . det kommer nok til at skabe en flaskehals. eller ?
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2011 - 09:12 #10
Flaskehals som sådan vil det ikke være, i normaltbrug så vil du ikke kunne mærke forskellen på 5400 / 7200 rpm.
Det er mere et spørgsmal om hvor stor den enkeltes HDD cache er, altså en form for midlertidig lager, som data midlertidig oplagers i når disken ikke lige kan nå at følge med i skrive hastighed.
Avatar billede McSmokes Nybegynder
03. april 2011 - 15:16 #11
så din konklussion er ? :D jeg skal bruge bærbaren til gaming. hvad skal jeg vælge?
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 15:38 #12
Ja den er fantastisk til spil.

Hvilken du skal vælger?

Den du linker til selv, har jo fordel i en bedre processsor, flere ram, fuld HD skærm og en "lidt" hurtigere HDD.

Den jeg linker til, er kun bedre på grafikkort siden, som kan klare alle spil.

Så afgørelsen om, hvilken du skal vælge, skal gøres udfra om den udelukkende skal bruges til at køre krævende spil (Acer`ern) eller du skal bruge den til andre programmer som 3D, photoshop, rendering osv. som kræver mere af processoren end af grafikkortet.(din tyske maskine)
Avatar billede McSmokes Nybegynder
03. april 2011 - 19:46 #13
okay. Endnu engang tak for hjælpen. Jeg ligger hjernen i blød!