Avatar billede dongregers Nybegynder
29. marts 2011 - 14:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Samsung BD-C8200/sommertid

Jeg har en BD-C8200 som har fungeret fint.
Men efter skiftet til sommertid opfører den sig mærkeligt.

Under Ur instillingen er der to valg: Auto eller manuelt.

Hvis jeg har den stående på auto skifter den ikke til sommertid.

Hvis jeg skifter den manuelt en time frem, følger kanalguiden ikke med. Dvs jeg ikke kan optage ordenligt.
Avatar billede MFahlgren Nybegynder
02. april 2011 - 15:42 #1
Hej dongregers,

Jeg har præcist det samme problem, og jeg har været i kontakt med Samsungs blog-support. Her fik jeg at vide at jeg skulle indstille sproget til dansk (det havde jeg faktisk gjort allerede under installationen) og nulstille dyret.

Jeg fik at vide at nulstillingen sker ved at holde STOP-knappen nedtrykket i 10 sekunder - men maskinen  reagerer blot ved at skrive "Ikke undersøttet". Til det svarede Samsungs tekniker blot "okay" - OG FORLOD BLOGGEN.

Finder du eller andre en løsning er jeg naturligvis meget intyeresseret i at høre om den.
Avatar billede dongregers Nybegynder
04. april 2011 - 20:57 #2
jeg har også prøvet Stop-tricket uden held.
Avatar billede MFahlgren Nybegynder
04. april 2011 - 21:11 #3
Jeg har skrevet til Samsungs support, og fik her til eftermiddag dette svar - som om det er første gang, de hører om problemet:

Hej Michael

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Vi har på nuværende tidspunkt ikke nogen løsning på problemet, men der
vil formentlig komme en opdatering der løser dette. I bedes holde øje
med nye opdateringer under firmware via nedenstående link.

http://www.samsung.com/dk/support/detail/supportPrdDetail.do?menu=SP01&prd_mdl_cd=BD-C8200%
2fXEE&srchword=BD-C8200

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Kristian

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Avatar billede Amagerbonden Nybegynder
30. april 2011 - 12:12 #4
Hej alle.

Jeg bokser lidt med samme problem, min forhandler antyder at det kan hænge sammen med min tv udbyder, som muligvis ikke sender epg signalet korrekt ud.
Jeg benytter Com-X som tv udbyder, må jeg spørge jer andre om i oplever samme problem, og hvilke udbydere i har ?.
Mvh. Niller
Avatar billede MFahlgren Nybegynder
30. april 2011 - 12:52 #5
Hej Amagerbonden,

Mit problem relaterer sig til TDC - det vil sige YouSee - som udbyder.

MvH
Michael
Avatar billede dongregers Nybegynder
30. april 2011 - 14:04 #6
Jeg har også TDC-YouSee
Avatar billede Amagerbonden Nybegynder
01. maj 2011 - 23:26 #7
Tak til MFahlgren og dongregers, det var lige det svar jeg manglede, jeg har på andre fora set andre som brugte helt tredie leverandører, så man kan vel udelukke det spørgsmål.
Det lader så Samsung tilbage som synderen, underligt at et så stort firma sender en vare på markedet, som har en så graverende fejl, og så oven i købet bare slår ud med armene.

Mvh. Niller.
Avatar billede dongregers Nybegynder
09. juni 2011 - 14:22 #8
nu har der været systemopdatering, men det har ikke hjulpet... :(
Avatar billede foodear Praktikant
09. juni 2011 - 14:36 #9
Jeg ville tage den tilbage til forhandleren og kræve mine penge retur, det er jo en åbenlys fejl. http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A
Avatar billede dongregers Nybegynder
25. marts 2012 - 21:09 #10
Problemet er stadig ikke løst :(
Avatar billede hummel8119 Nybegynder
17. december 2013 - 12:51 #11
dette er ikke løst i december 2013
men standertsvar er nok den samme

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Først vil jeg anbefale at du kigger på dine indstilliger for ur. Så tryk på home på din fjernbetjening og derefter skal du gå til indstillinger og så system. Der er der noget der hedder UR. Prøv at indstille det til manuelt og så indstille uret.

Ellers kunne det også være en ide, at nulstille den. Det gøres ved at holde "stop" nede i ca. 10 sekunder på selve displayet af maskinen, uden at der er en disk i. Ellers kan jeg oplyse at det er udbyderen som styrer det som der står i selve guiden og det godt kan være fordi at udbyderen ikke har fået ændret til den korrekte tid. Prøv at tage kontakt til dem, hvis intet af det andet virker.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen