Avatar billede Debillus Nybegynder
29. marts 2011 - 01:33 Der er 1 løsning

phpBB sessions og Wordpress

Jeg har for længst opgivet og finde en fornuftig bridge mellem disse to systemer og selvom der på det seneste skulle være dukket nogen op - der fungerer - har jeg fuld tillid til at de baserer sessionerne på WPs brugersystem og ikke på phpBB's som er det jeg har brug for.

På min (Wordpress) forside har jeg en række ikoner der tager gæsten videre til de forskellige dele af mit site, heriblandt mit phpBB forum. Jeg har kværket alt hvad der hedder logins, kommentarer etc. i WP installationen som står tilbage alene som et sæt informative sider, så al sessionshåndtering på mit site foregår via phpBB.

Nu fik jeg så den urimelige idé, at jeg ville smide endnu en genvej op i rækken af ikoner på forsiden hvor jeg i den bagvedliggende PHP kode smager på, om brugeren er logget på min phpBB eller ej, og efterfølgende viser et relevant ikon for "Log ind" og "Log ud".

Efter et par timers fumlen rundt med at forsøge at få phpBB's sessionsvariable instantieret i WP - uden nogen former for gennembrud, tænkte jeg at jeg ville høre her om der er nogen der har fundet en løsning, en workaround eller hestetrick på noget lignende.
Avatar billede Debillus Nybegynder
09. april 2011 - 23:55 #1
Timeout. Har droppet projektet og fundet en anden løsning.