Avatar billede bjarkan Nybegynder
28. marts 2011 - 23:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stifinder fryser

Jeg har nu brugt en times tid (her på forum)på at søge efter løsninger og derefter testet mit system. Intet jeg har prøvet virker.

Jeg kan ikke få adgang til "computer" i windows 7 32bit version
når jeg prøver fryser systemet og kun reboot knapen virker, jeg har forsøgt at scanne mit system, jeg kan ikke finde fejl på hverken ram hdd eller andre steder, jeg har kørt scan disk, cc cleaner, og spybot.

Det skal siges at jeg har en lidt dårlig medion stationær, som aldrig har virket specielt godt, den er lidt under 1 år gammel og har haft en masse små problemer, dette er det første problem som jeg ikke har fået løst.

jeg opdaterer om lidt denne tråd med hijack this fra den computer som er kaput.
Avatar billede bjarkan Nybegynder
28. marts 2011 - 23:18 #1
Som lovet hijack this filen:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 23:14:29, on 28-03-2011
Platform: Windows 7  (WinNT 6.00.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16722)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\wermgr.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll (file missing)
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgssie.dll (file missing)
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [ATICustomerCare] "C:\Program Files\ATI\ATICustomerCare\ATICustomerCare.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] C:\Program Files\AVG\AVG10\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Smukke99\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: avgsecuritytoolbar - {F2DDE6B2-9684-4A55-86D4-E255E237B77C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll (file missing)
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgpp.dll (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: AMD FUEL Service - Advanced Micro Devices, Inc. - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Fuel\Fuel.Service.exe
O23 - Service: AMD Reservation Manager - Advanced Micro Devices - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Reservation Manager\AMD Reservation Manager.exe
O23 - Service: SBSD Security Center Service (SBSDWSCService) - Safer Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe

--
End of file - 4379 bytes

Kan ikke se at der skulle være noget at hente der ?

Kan uddybe problemet lidt, programmer holder op med at svare og fryser lige så snart der skal ændres i opsætninger, eksempelvi frøs hijackthis da jeg forsøgte at få den til at køre som administrator.... Aner ikke mine levende råd...
Avatar billede bjarkan Nybegynder
28. marts 2011 - 23:28 #2
Endnu mere precist, jeg kan godt åbne "computer" men der kommer ikke noget frem og min curser ændrer sig til load ringen, som så bare kører, 20 min senere det samme, og computeren er frozen og jeg kan kun reboote ved powerknappen.
29. marts 2011 - 06:46 #3
Er din AVG10 stadig 'fint' virkende ?

---

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe  /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...

og/eller

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...
Avatar billede bjarkan Nybegynder
29. marts 2011 - 08:37 #4
chk dsk gav intet, sfc ved jeg ikke lige hvad er, tjekke og prøver senere, avg har jeg afinstaleret, da den låste, jeg kan ikke "køre" programmer fra commando linien
29. marts 2011 - 09:09 #5
Mht. AVG - ser det ud som om du 'bare' har slettet mappen
C:\Program Files\AVG
???
systemet forsøger nemlig stadig at starte AVG ...

---

...jeg kan ikke "køre" programmer fra commando linien... - hvad mener du her ?
Avatar billede bjarkan Nybegynder
29. marts 2011 - 09:52 #6
Jeg mener at lige så snart jeg forsøger at skrive i linien så fryser computeren, "windows ikon, bundlinien, click, frys"
Avatar billede bjarkan Nybegynder
29. marts 2011 - 11:09 #7
kører et par yderligere scans og opdateringer, jeg har fjernet resterne af avg, den blev oprindeligt fjernet fordi der var en fejl, jeg mistænker at resterne er problemets rod, jeg kører hijack bagefter, det tager nok et par timer endnu.
Avatar billede bjarkan Nybegynder
29. marts 2011 - 20:32 #8
Så blev resten af avg fjernet, nye windows updates hentet, servicepack 1 geninstaleret, så fik jeg da i det mindste adgang, tror den er fikset nu, tak for rådene
29. marts 2011 - 21:36 #9
Ping...

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/  (EfterCheck)

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering