Avatar billede loc77 Nybegynder
28. marts 2011 - 14:52 Der er 13 kommentarer

Fjern Grafikkort fra HP Pavilion?

Hej.

Kan jeg fjerne mit grafikkort fra min hp bærbar og så stadig kunne bruge den til alt andet end spil? Og kan jeg overhovet fjerne grafikkortet fra min bærbar? Og hvis nogen har et billede af en HP Pavillon bærbar inden i med navne på de forskellige hardware inde i computeren?

Jeg ved at man kan fjerne grafikkorts driveren på computeren og så stadig bruge den til alt andet end spil (:
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2011 - 16:01 #1
Kan du se mere end et grafik kort i enhedshåndteringen da?
Normalt er der kun 1 kort i.
Eller Speccy kan også fortælle hvad der er i pc:
http://www.filehippo.com/download_speccy/download/84b0df999578d7ee151acb35a5615f2f/
Avatar billede loc77 Nybegynder
28. marts 2011 - 16:13 #2
Jeg glemte at fortælle at min computer slet ikke kan tænde op (: lige nu skriver jeg fra min anden bærbar (:
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2011 - 16:18 #3
Hvad gør den? kører i loop i starten.
Hvilken model er det?
Har du forsøgt at tage batteri og oplader fra, holde startknappen nede i 30 sek og genmontere strøm igen, og herefter prøve at starte pc?
Avatar billede loc77 Nybegynder
28. marts 2011 - 16:30 #4
Jeg har prøvet alt (:
Det eneste jeg ikk har prøvet er at fjerne grafikkortet.

Det der sker er at når jeg tænder for computeren lyser den i 10 sek og så går den sort. Der når slet ikke at komme noget op på skærmen (:
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2011 - 16:37 #5
Er det en dv 6000 eller Dv 9000 model?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2011 - 16:38 #6
Avatar billede loc77 Nybegynder
28. marts 2011 - 16:41 #7
dv 6000 og har lige renset den indeni og samler den igen nu og ser om det har hjulpet. (:
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2011 - 16:47 #8
Er chippen død kan den vækkes til live igen. Der er flere videoer på nettet om netop dette problem.
Avatar billede clb92 Nybegynder
28. marts 2011 - 17:15 #10
@220661
Måske skal du lade være med at komme med så radikale "løsninger" før vi overhovedet ved, hvad der faktisk er galt i dette tilfælde...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2011 - 18:31 #11
Mine "radikale" løsninger kommer jo måske kun til brug hvis #7 fejler.
Ville bare gøre opmærksom muligheden forelå.
Kan ikke se meget hjælp i dit indlæg.
Mere en irrtation vil jeg mene.
Avatar billede clb92 Nybegynder
28. marts 2011 - 18:52 #12
Undskyld, hvis det fornærmer dig. Ville jo bare påpege, at hvis loc77 begynder at lodde gamle britiske mønter på grafikchippen, så er der nok ikke nogen vej tilbage, hvis en anden bruger herinde derefter finder en løsning.

Jeg siger dermed overhovedet ikke, at dine løsninger ikke er noget værd, for det er tydeligt at se, at du faktisk har gjort et stort stykke arbejde i at finde ud af, hvad problemet kan være. Jeg kunne godt have formuleret min tidligere kommentar bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2011 - 19:10 #13
loc77 må vide lidt om hvad han gør, siden han selv vil gå igang med at skille en bærbar ad for at komme til at rengøre den rigtigt.
Nu er det jo en af de fejl der precis kommer på disse modeller med Nvidia grafik chip, og det var også derfor jeg kom ud af busken med videoerne, for at vise at man kunne få liv i den igen.

Nu bliver mønten jo ikke loddet på. Den er der for at overføre varmen direkte til chippen. Og tinnet/sølvet som ligger ovenpå ligger der for at fortælle hvor varm mønten er opvarmet til, så man kan fornemme dette.