Avatar billede rebakr Nybegynder
28. marts 2011 - 10:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Disable ScreenSaver, Hibernate

Hej

Jeg har en kiosk-pc (windows kiosk funktion i IE) bestående af en Lenovo M90 med Windows XP SP3 DK og en Philips 224E2SB skærm, den opsætning vil jeg gerne have til at kører i tidsrummet mellem kl. 06:00-22:00 uden at den går i dvale, hibernat, standby eller andet sjovt som slukker for skærmen eller HD. Jeg har fjernet alle strømstyringsmodeller så jeg kun har "Altid aktiveret" og den er sat til Aldrig i Systemstandby, Sluk for skærm og Sluk for harddisk. Der er ingen pauseskærm og ScreenSaveTimeOut i registry er sat til 54000 og ScreenSaveActive er sat til 0 i registry. Til trods alt dette så slukker skærmen/går i sort efter ca. 30 min. og det er nødvendigt at trykke på en tast på keybordet for at den vågner op igen.
Need help.....

Mvh.
René
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2011 - 10:48 #1
Kører du med Windows strømstyrings modul eller har du Lenovo strømstyrings modul installeret også ?

Prøv at gå i Kontrolpanel, skift til klassisk visning
Se om ikke der er vist to strømstyringsmoduler og det evt. kun er Windows egen du har ændret i.
Avatar billede rebakr Nybegynder
28. marts 2011 - 11:29 #2
Hej!

Nej, jeg har fjernet Lenovos strømstyrings app.
Så det er kun Windows med Altid aktiveret der er tilbage.
Avatar billede inglenook Praktikant
28. marts 2011 - 13:31 #3
har du checket i BIOS ?
28. marts 2011 - 18:54 #4
... har du 'checket' XP's [Strømstyring] ?

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede rebakr Nybegynder
30. marts 2011 - 08:41 #5
Jeg har checket BIOS, jeg kan kun finde POWER menuen og det har kun at gøre med om PC'en skal slukke eller starte på nogen bestemt tidspunkter i løbet af dagen/ugen/måneden....der er intet med power off af skærm/HD eller andet.
Jeg har checket XP strømstyring, der har jeg kun strømstyringsmodellen "Altid aktiveret" og alt under den er sat til punktet Aldrig.
Avatar billede haverslev Novice
30. marts 2011 - 10:37 #6
Det er vel ikke sådan, at den pc hænger på et domæne og det er en GPO der styrer dens Hibernate osv.

Ellers:
http://stream-recorder.com/forum/disable-hibernation-windows-xp-registry-t6153.html
Avatar billede rebakr Nybegynder
01. april 2011 - 11:37 #7
Nej ingen GPO....der er intet der hjælper.
Kan der være noget i registry eller kan der være et punkt på skærmens menu...
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 20:09 #8
Avatar billede rebakr Nybegynder
04. april 2011 - 10:24 #9
Ja, den var rent faktisk sat til at være disablet i registry nøglen, men det slår ikke igennem.
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2011 - 11:44 #10
Så må der altså være en eller anden form for GPO, der overruller den registry.
Avatar billede rebakr Nybegynder
27. april 2011 - 09:08 #11
Det er ikke en GPO...Jeg lukker spørgsmålet nu, der er intet der har hjulpet....