Avatar billede optical Nybegynder
27. marts 2011 - 12:32 Der er 3 kommentarer

Inaccessible USB Drive

Har en extern hdd der ikke kan ses igennem My Computer og når jeg forsøger at tilgå den igennem Disk Management, siger den at drevet er read-only.
Jeg havde en ISO mounted(fra drevet) da strømmen gik. Da jeg forsøgte at bruge drevet igen var det helt utilgængeligt. Har forsøgt at recover data med diverse gratis værktøjer, og de kan alle se drevet - men ikke læse nogen filer, da den er "låst". Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at gøre drevet skriv-bart igen?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2011 - 15:52 #1
hvis det er muligt

ja men så mister du alt og det må du jo nok erkende

gparted live kan lave nye partitioner

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

du gør sådan her

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

m.v.h
Avatar billede optical Nybegynder
27. marts 2011 - 19:20 #2
gparted kan slet ikke finde mit drev. Window's Disk Manager kan også lave/slette/ændre partitationer hvis det endelig skulle være.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2011 - 07:34 #3
så er den muligvis defekt